Kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety

28 maja, 2019 godz. 13:18
Kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety pod patronatem BiznesAlert.pl Kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety pod patronatem BiznesAlert.pl

Szczegóły wydarzenia


Portal BiznesAlert.pl objął patronatem kampanię społeczną Zielona Wstążka #DlaPlanety, której kulminacyjny moment przypadnie na 5 czerwca – Światowy Dzień Środowiska. Motywem przewodnim w tym roku jest przyjęte przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UN Environment) hasło #BeatAirPollution, czyli walka z zanieczyszczeniami powietrza.

Kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety pod patronatem BiznesAlert.pl
Kampania społeczna Zielona Wstążka #DlaPlanety pod patronatem BiznesAlert.pl

UN Environment stawia sobie za cel wzrost świadomości społecznej, dotyczącej źródeł zanieczyszczeń powietrza i sposobów ich eliminacji. Walka z tym trudnym wyzwaniem pomoże w realizacji postulatów, zawartych w przyjętych przez Organizację Narodów Zjednoczonych 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju.

Postęp technologiczny pociągnął za sobą rozwój w wielu dziedzinach. Dostarczył nam wielu osiągnięć, innowacji, rozwiązań problemów zdrowotnych. Jednak jednym ze skutków ubocznych, w różnym stopniu zaawansowanej, rewolucji technologicznej jest palący obecnie problem jakości powietrza. Jednym z istotnych kontekstów wyzwania jest ochrona klimatu, kolejnym – jego aspekt zdrowotny i związane z nim poważne konsekwencje, w tym przedwczesne zgony.

Potrzebujemy zweryfikować swoje nawyki i przyzwyczajenia. Każda wielka zmiana zaczyna się od drobnych kroków. Te drobne kroki możemy podjąć wszyscy razem, dokonując bardziej świadomych, przemyślanych wyborów konsumenckich. Transport, ogrzewanie, zużycie energii – to tylko niektóre z dziedzin, którymi na co dzień wpływamy na stan powietrza w naszej okolicy.

Wspólnymi siłami możemy stać się częścią pozytywnej zmiany. Możemy budować zrównoważoną przyszłość opartą o czyste środowisko i atmosferę. Możemy postawić na bardziej odpowiedzialne zachowania i wybory. Możemy to zrobić, realizując proste działania, których suma złoży się na wielką zmianę na lepsze.

5 czerwca Twoje lokalne działanie będzie mieć globalne znaczenie. W Światowym Dniu Środowiska – jak co roku – weźmie udział ponad sto krajów i miliony ludzi. Będą oni zobowiązywać się do podejmowania działań redukujących zanieczyszczenie powietrza i poszerzać swoją wiedzę o wyzwaniach ekologicznych. Razem będziemy uczestniczyć w licznych wydarzeniach, dzielić się rezultatami swoich działań i zachęcać do nich innych.

Podejmij EKOpostanowienie, przypnij zieloną wstążkę i pamiętaj o tym, że Twoje codzienne wybory wpływają na jakość powietrza!

Kampania „Zielona Wstążka #DlaPlanety” jest organizowana przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska, we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy.

Na stronie internetowej www.DlaPlanety.pl można będzie składać EKOpostanowienia, przygotowane z myślą o poszerzaniu wiedzy o zanieczyszczeniach powietrza.

EKOpostanowienia to propozycje prostych, konkretnych działań na rzecz ograniczenia naszej presji na środowisko. W Światowy Dzień Środowiska deklaracje podjęcia EKOpostanowień będą również zbierać animatorzy rozdający zielone wstążki w wybranych miejscach w Warszawie. Przypięcie takiej wstążki to znak zaangażowania w akcję, będzie można to zrobić także wirtualnie, w mediach społecznościowych, przy pomocy nakładki na zdjęcie profilowe.

Z okazji Światowego Dnia Środowiska w wielu polskich miastach na zielono podświetlone zostaną elewacje budynków. Odbywać się będą również ekologiczne pikniki i targi, a w Warszawie 5 czerwca będzie miała miejsce debata o problemach i wyzwaniach związanych z ochroną powietrza, w której wezmą udział przedstawiciele administracji publicznej, organizacji pozarządowych, świata nauki oraz przedsiębiorców. Wśród panelistów znajdzie się m. in. Matthew Billot, Koordynator Regionalny Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Dzień wcześniej, 4 czerwca o 19.30 w warszawskim pawilonie Zodiak, przedstawiciele młodego pokolenia skonfrontują się z danymi i faktami, prezentowanymi przez ekspertów.

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło również wielu partnerów, którzy tego dnia będą organizować wśród swoich klientów i pracowników związane z nią wydarzenia, takie jak akcje edukacyjne czy quizy. Dzięki temu przesłanie Światowego Dnia Środowiska ma szansę dotrzeć do różnorodnej grupy odbiorców. Więcej informacji na stronie www.DlaPlanety.pl oraz w mediach społecznościowych Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety”, objętą honorowym patronatem przez Bank Światowy, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, tworzą:

Organizator: Centrum UNEP/GRID-Warszawa,

Współorganizator: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy,

Partnerzy Strategiczni: IKEA, Santander Bank Polska

Partnerzy Główni: Fundacja VEOLIA Polska, Grupa Żywiec, McDonald’s,

Partnerzy: Antalis Poland, BASF, Biedronka, Carrefour, CH Arkadia, CH Galeria Mokotów, CEC Goverment Relations, Dell, Deloitte, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Plastics Europe, Samsung Polska, SMYK, Ströer, SUEZ Polska, SYNTHOS, SYRENA Communications, Wroclavia

Partnerzy medialni: Biznes Alert, Magazyn Miasta, odpowiedzalnybiznes.pl, RMF Classic, Rynek Infrastruktury, Teraz Środowisko, Transport Publiczny, Wprost

Świecą przykładem: Ghelamco, Grupa MTP, Politechnika Lubelska, Polpharma, Signify, Urząd Miasta Katowice, Urząd Miasta Olsztyna, Urząd Miasta Poznania, Urząd Miasta Stołecznego Warszawa, Urząd Miasta Szamotuły, Volkswagen Poznań

Wspierają kampanię: Federacja Konsumentów, Fundacja Tup Tup Tup, Urząd Miasta Gdyni, Urząd Miejski w Radomiu, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Miasta Zielona Góra