InfrastrukturaKolejeWszystko

Fiszer: Rozwój Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie przekłada się na zysk dla pasażerów

Nowe kursy i nowe źródło dofinansowania – budżet miasta Łodzi – to kolejne owoce rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pasażerowie zyskają jednak na wprowadzonych w kwietniu zmianach niewiele. Cztery dodatkowe pociągi trudno bowiem uznać za realną alternatywę wobec innych form komunikacji miejskiej, roweru czy własnego samochodu – komentuje Kasper Fiszer z portalu transport-publiczny.pl.

Najważniejszą spośród kwietniowego pakietu zmian w łódzkiej komunikacji zbiorowej jest niewątpliwie włączenie do miejskiego systemu transportu publicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Miejskie i podmiejskie pociągi – nie licząc ubiegłorocznego krótkiego epizodu mającego na celu promocję powstającej ŁKA – po raz pierwszy zostały w zasadzie w pełni zintegrowane taryfowo z połączeniami autobusowymi i tramwajowymi, a samorządowy przewoźnik uruchomił w porozumieniu z władzami Łodzi dodatkowe kursy. Forma współpracy magistratu z wojewódzką spółką może budzić jednak spore zdziwienie – czytamy.

Zarząd Dróg i Transportu podpisał z ŁKA umowę dotyczącą wprowadzenia do rozkładu nowych połączeń i honorowania biletów w odpowiedzi na z trwające w mieście duże prace remontowe. Najważniejsze z nich to te toczące się na całkowicie przebudowywanej tzw. trasie W – Z. W związku z bardzo dużą rolą tego ciągu trasę zmieniła większość linii tramwajowych i znaczna część autobusów, utrudniony jest także przejazd autem przez centrum i na duże blokowiska Widzew czy Retkinia. Nowe pociągi ŁKA mają rekompensować niedogodności. – Omiń budowę trasy W – Z pociągiem – zachęca w oficjalnych materiałach ZDiT – informuje redaktor Fiszer.

Sam sposób wprowadzenia zmian i informowania o nich również nie są oceniane pozytywnie. -Jeśli nawet jednak zdarzyłoby się tak, że któremuś pasażerowi idealnie pasują godziny nielicznych odjazdów, nie jest jasne, że uda mu się w ogóle o nich dowiedzieć. Rozkładów objętych taryfą ZDiT pociągów próżno bowiem szukać na jedynej stronie internetowej prezentującej dotychczas kompleksowo grafik wszystkich miejskich linii wszystkich przewoźników – witrynie łódzkiego MPK (miasto cały czas nie publikuje rozkładów samo). Należy po nie sięgnąć albo wchodząc na mało popularny portal ZDiT (gdzie są mocno ukryte i przedstawione w mało przyjaznej formie pliku pdf), albo odnajdując je w wyszukiwarkach kolejowych (gdzie szukać łodzianom nieprzyzwyczajonym do korzystania z kolei raczej po prostu nie przyjdzie do głowy) – podaje redaktor portalu.

Źródło: transport-publiczny.pl


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X