icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Francja wprowadza pierwszy wodorowy statek

Grupa Sogestran wprowadziła na Sekwanę w Paryżu ZULU 06, pierwszy we Francji statek rzeczny napędzany wodorem. Ta 55-metrowa jednostka, zdolna do przewozu 400 ton, stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu morskiego.

Francja z dumą wprowadziła pierwszy statek rzeczny napędzany wodorem, ZULU 06. Zwodowany przez Grupę Sogestran na rzece Sekwanie, ten 55-metrowy statek jest w stanie przewieźć 400 ton ładunku. Zaprojektowany przez firmę LMG Marin, ZULU 06 wyposażony jest w dwa 200 kW ogniwa paliwowe firmy Ballard, które zapewniają siedmiodniową autonomię dzięki 300 kg sprężonego wodoru.

Statek ZULU 06 jest rezultatem współpracy między różnymi partnerami, w tym firmą ABB Marine & Ports, odpowiedzialną za dostarczenie napędu elektrycznego, oraz firmą HDF Energy, która dostarczyła system magazynowania wodoru. Wprowadzenie tej innowacyjnej jednostki na wody Sekwany jest częścią większej strategii Francji mającej na celu dekarbonizację transportu wodnego i promowanie zrównoważonych źródeł energii.

Oczekuje się, że sukces ZULU 06 przyczyni się do dalszego rozwoju technologii wodorowych w sektorze morskim, promując zarówno ekologiczne podejście do transportu, jak i rozwój nowych technologii. Francja planuje kontynuować inwestycje w zielone technologie, aby osiągnąć cele klimatyczne i stać się liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu.

offshore energy / BiznesAlert.pl

Francuskiej publicystce grożą trzy lata więzienia, bo nie chce ujawnić tajemnicy dziennikarskiej

Grupa Sogestran wprowadziła na Sekwanę w Paryżu ZULU 06, pierwszy we Francji statek rzeczny napędzany wodorem. Ta 55-metrowa jednostka, zdolna do przewozu 400 ton, stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu morskiego.

Francja z dumą wprowadziła pierwszy statek rzeczny napędzany wodorem, ZULU 06. Zwodowany przez Grupę Sogestran na rzece Sekwanie, ten 55-metrowy statek jest w stanie przewieźć 400 ton ładunku. Zaprojektowany przez firmę LMG Marin, ZULU 06 wyposażony jest w dwa 200 kW ogniwa paliwowe firmy Ballard, które zapewniają siedmiodniową autonomię dzięki 300 kg sprężonego wodoru.

Statek ZULU 06 jest rezultatem współpracy między różnymi partnerami, w tym firmą ABB Marine & Ports, odpowiedzialną za dostarczenie napędu elektrycznego, oraz firmą HDF Energy, która dostarczyła system magazynowania wodoru. Wprowadzenie tej innowacyjnej jednostki na wody Sekwany jest częścią większej strategii Francji mającej na celu dekarbonizację transportu wodnego i promowanie zrównoważonych źródeł energii.

Oczekuje się, że sukces ZULU 06 przyczyni się do dalszego rozwoju technologii wodorowych w sektorze morskim, promując zarówno ekologiczne podejście do transportu, jak i rozwój nowych technologii. Francja planuje kontynuować inwestycje w zielone technologie, aby osiągnąć cele klimatyczne i stać się liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu.

offshore energy / BiznesAlert.pl

Francuskiej publicystce grożą trzy lata więzienia, bo nie chce ujawnić tajemnicy dziennikarskiej

Najnowsze artykuły