icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Frost & Sullivan: Przejście na cyfrowe platformy generuje zapotrzebowanie na Big Data w transporcie kolejowym

Globalny rynek kolejowy oferuje dostawcom technologii Big Data olbrzymie możliwości. Jako że część wyposażenia sygnalizacyjnego sieci kolejowych może mieć nawet 80 lat, branża zaczęła inwestować w wymianę nowoczesnych systemów kolejowych, w tym również skomputeryzowane napędy zwrotnicowe i nastawnice. To przejście z analogowych systemów kolejowych na systemy cyfrowe, umożliwiające rejestrację aktywności oraz informowanie o integralności systemów w czasie rzeczywistym, zwróciło uwagę branży na technologie Big Data.

Według nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. „Strategiczna analiza zastosowań Big Data w szybkim transporcie kolejowym”, (ang. Strategic Analysis of Big Data in Rapid Transit), wynika, że poziom corocznych inwestycji kolejowych w rozwiązania Big Data do roku 2021 osiągnie ponad 2,14 mld USD. Wartość inwestycji wzrośnie minimum o 60,3 procent.
Niniejsze badanie rynkowe obejmuje analizę sprzętu, dystrybucję Big Data, komponenty do zarządzania danymi, elementy analityczne oraz służące do wizualizacji, a także usługi w danym zakresie.

„Główny cel wdrażania przez przemysł kolejowy technologii Big Data to analityka predykcyjna” – twierdzi Shyam Raman, analityk Frost & Sullivan zajmujący się badaniem branży motoryzacyjnej i transportowej. „Innym kluczowym obszarem zastosowań jest również integracja analityki mediów w celu zwiększenia bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej oraz optymizacji ładowności taboru kolejowego”.

Zastosowanie technologii Big Data w sektorze kolejowym może być jednak znacznie szersze i obejmować zarządzanie opłatami za przejazd, analizę geoprzestrzenną, zarządzanie harmonogramem tranzytu oraz zarządzanie przychodami. Takie zastosowanie Big Data może kompletnie przekształcić strukturę procesów biznesowych w kolejnictwie, umożliwiając płynne i ujednolicone zarządzanie różnymi funkcjonalnościami.

Pomimo pozytywnych następstw stosowania architektury Big Data, część branży zwleka z wdrożeniem tych rozwiązań. Powszechna ignorancja dotycząca sposobów identyfikacji odpowiednich struktur/typów danych, oraz wykorzystania ich do przygotowania wizualizacji umożliwiających podejmowanie decyzji sprawia, że niektóre spółki kolejowe niechętnie inwestują w platformy Big Data. Automatycznie gromadzone dane mogą być również problematyczne, gdy będą efektem niewłaściwie działających czujników lub wynikać z nieprawidłowych metadanych dotyczących samych czujników.

Branża kolejowa musi pokonać te wyzwania, by wykorzystać zmieniające się modele biznesowe. Wraz z rozpowszechnianiem się internetu mobilnego we wszystkich elementach ekosystemu kolejowego, ilość nieusystematyzowanych danych będzie cały czas rosnąć i uwydatniać tym samym nieuniknioną potrzebę wdrażania technologii Big Data.

„Do roku 2020, ponad 50 miliardów urządzeń na całym świecie będzie podłączonych do Internetu, co daje czterokrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2010” – wyjaśnia Raman. „W celu podtrzymania konkurencyjności, branża kolejowa musi dostosować się do tych zewnętrznych warunków poprzez wykorzystanie technologii Big Data”.

Globalny rynek kolejowy oferuje dostawcom technologii Big Data olbrzymie możliwości. Jako że część wyposażenia sygnalizacyjnego sieci kolejowych może mieć nawet 80 lat, branża zaczęła inwestować w wymianę nowoczesnych systemów kolejowych, w tym również skomputeryzowane napędy zwrotnicowe i nastawnice. To przejście z analogowych systemów kolejowych na systemy cyfrowe, umożliwiające rejestrację aktywności oraz informowanie o integralności systemów w czasie rzeczywistym, zwróciło uwagę branży na technologie Big Data.

Według nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. „Strategiczna analiza zastosowań Big Data w szybkim transporcie kolejowym”, (ang. Strategic Analysis of Big Data in Rapid Transit), wynika, że poziom corocznych inwestycji kolejowych w rozwiązania Big Data do roku 2021 osiągnie ponad 2,14 mld USD. Wartość inwestycji wzrośnie minimum o 60,3 procent.
Niniejsze badanie rynkowe obejmuje analizę sprzętu, dystrybucję Big Data, komponenty do zarządzania danymi, elementy analityczne oraz służące do wizualizacji, a także usługi w danym zakresie.

„Główny cel wdrażania przez przemysł kolejowy technologii Big Data to analityka predykcyjna” – twierdzi Shyam Raman, analityk Frost & Sullivan zajmujący się badaniem branży motoryzacyjnej i transportowej. „Innym kluczowym obszarem zastosowań jest również integracja analityki mediów w celu zwiększenia bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej oraz optymizacji ładowności taboru kolejowego”.

Zastosowanie technologii Big Data w sektorze kolejowym może być jednak znacznie szersze i obejmować zarządzanie opłatami za przejazd, analizę geoprzestrzenną, zarządzanie harmonogramem tranzytu oraz zarządzanie przychodami. Takie zastosowanie Big Data może kompletnie przekształcić strukturę procesów biznesowych w kolejnictwie, umożliwiając płynne i ujednolicone zarządzanie różnymi funkcjonalnościami.

Pomimo pozytywnych następstw stosowania architektury Big Data, część branży zwleka z wdrożeniem tych rozwiązań. Powszechna ignorancja dotycząca sposobów identyfikacji odpowiednich struktur/typów danych, oraz wykorzystania ich do przygotowania wizualizacji umożliwiających podejmowanie decyzji sprawia, że niektóre spółki kolejowe niechętnie inwestują w platformy Big Data. Automatycznie gromadzone dane mogą być również problematyczne, gdy będą efektem niewłaściwie działających czujników lub wynikać z nieprawidłowych metadanych dotyczących samych czujników.

Branża kolejowa musi pokonać te wyzwania, by wykorzystać zmieniające się modele biznesowe. Wraz z rozpowszechnianiem się internetu mobilnego we wszystkich elementach ekosystemu kolejowego, ilość nieusystematyzowanych danych będzie cały czas rosnąć i uwydatniać tym samym nieuniknioną potrzebę wdrażania technologii Big Data.

„Do roku 2020, ponad 50 miliardów urządzeń na całym świecie będzie podłączonych do Internetu, co daje czterokrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2010” – wyjaśnia Raman. „W celu podtrzymania konkurencyjności, branża kolejowa musi dostosować się do tych zewnętrznych warunków poprzez wykorzystanie technologii Big Data”.

Najnowsze artykuły