InfrastrukturaKolejeWszystko

Furgalski: Strategia „za rok będzie Pendolino” to za mało

Polskie Koleje Państwowe kuleją i tracą klientów. Zdaniem Adriana Furgalskiego wynika to ze złej polityki spółek.

– Przewozy Regionalne tracą, bo to przewoźnik, który nie wiadomo dokąd zmierza. Spółka się zwija, nie ma wyznaczonego celu, na dodatek porzucają ją właściciele, którzy tworzą własne koleje. Przewozy Regionalne kompletnie nie skorzystały na podziale unijnych pieniędzy na kolej w Polsce – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną.

– W Intercity źle dzieje się od 2009 r., od kiedy liczba pasażerów spadła z 51 mln do 31 mln. Remonty na torach prowadzone przez PKP PLK nie dadzą w pełni wytłumaczyć tego dramatycznego, 40-proc. zjazdu. Przewoźnik bezczynnie przygląda się, jak konkurencja odbiera mu rynek. Jedyna strategia to „za rok będzie Pendolino” – mówi ekspert. Jego zdaniem jedynym ratunkiem będzie dla małych spółek opuszczenie grupy PKP. – SKM Trójmiasto pomoże ustawowe skomunalizowanie udziałów. To pozwoli spółce podpisać wieloletnią umowę, która będzie zabezpieczeniem pod kredyt na nowy tabor – mówi rozmówca DGP.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Powiązane artykuły

Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...
Zawór gazowy. Źródło: freepik

Ukraina utrzyma dostęp do polskich gazociągów

Gaz-System będzie oferował przepustowość ciągłą na kolejny rok gazowy 2025/2026 w kierunku z Polski na Ukrainę. Polski operator uzgodnił z...

Ponad miliard złotych z KPO na modernizację sieci elektroenergetycznej

Resort klimatu i środowiska podpisał umowę z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi (PSE) na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę przesyłową. Fundusze wyniosą ponad...

Udostępnij:

Facebook X X X