icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Galas: Dla firm najkorzystniejsze są kontrakty długoterminowe

Zauważalną tendencją wśród klientów – w związku ze spowolnieniem gospodarczym – jest większe zainteresowanie outsourcingiem usług logistycznych – pisze Anna Galas, kierownik ds. rozwoju logistyki kontraktowej w firmie Rohlig Suus Logistics, w jutrzejszym numerze tygodnika „Gazeta Finansowa”.

– I Ogólnopolskie Badanie Logistyki Kontraktowej pokazało, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba firm outsourcujących wzrosła o 100 proc., z czego połowa tego wzrostu przypada na ostatnie dwa lata. Najprawdopodobniej ze względu na chęć obniżania kosztów stałych w firmach, trend rosnący nadal będzie zauważalny, a nawet się umocni – ocenia Galas.

Autorka wskazuje, że część firm nie decyduje się na podpisywanie kontraktów długoterminowych, a preferuje doraźne korzystanie z usług operatora, w miarę zapotrzebowania.

– Takim klientom trudniej jest negocjować atrakcyjne stawki z firmą logistyczną. Co więcej, nie mając gwarancji stabilnej i długotrwałej współpracy, operator mniej chętnie inwestuje w dedykowane usługi, lepiej dopasowane możliwości operacyjne czy rozwiązania IT. Klient, kierując się doraźnymi korzyściami ekonomicznymi, traci z pola widzenia możliwość trwałej optymalizacji procesów i kosztów logistycznych oraz rezygnuje z priorytetowej i najwyższej jakości obsługi – zaznacza Anna Galas.

Zauważalną tendencją wśród klientów – w związku ze spowolnieniem gospodarczym – jest większe zainteresowanie outsourcingiem usług logistycznych – pisze Anna Galas, kierownik ds. rozwoju logistyki kontraktowej w firmie Rohlig Suus Logistics, w jutrzejszym numerze tygodnika „Gazeta Finansowa”.

– I Ogólnopolskie Badanie Logistyki Kontraktowej pokazało, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba firm outsourcujących wzrosła o 100 proc., z czego połowa tego wzrostu przypada na ostatnie dwa lata. Najprawdopodobniej ze względu na chęć obniżania kosztów stałych w firmach, trend rosnący nadal będzie zauważalny, a nawet się umocni – ocenia Galas.

Autorka wskazuje, że część firm nie decyduje się na podpisywanie kontraktów długoterminowych, a preferuje doraźne korzystanie z usług operatora, w miarę zapotrzebowania.

– Takim klientom trudniej jest negocjować atrakcyjne stawki z firmą logistyczną. Co więcej, nie mając gwarancji stabilnej i długotrwałej współpracy, operator mniej chętnie inwestuje w dedykowane usługi, lepiej dopasowane możliwości operacyjne czy rozwiązania IT. Klient, kierując się doraźnymi korzyściami ekonomicznymi, traci z pola widzenia możliwość trwałej optymalizacji procesów i kosztów logistycznych oraz rezygnuje z priorytetowej i najwyższej jakości obsługi – zaznacza Anna Galas.

Najnowsze artykuły