icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Gazprom zakończył kolejną aukcję gazową

Jak poinformował w poniedziałek Gazprom, należąca do koncernu spółka Gazprom Eksport w wyniku przeprowadzonej między 31 sierpnia a 2 września aukcji gazowej sprzedała 2 mld m3 paliwa, które zostaną dostarczone w sezonie zimowym 2016/2017. Zakontraktowało je 11 podmiotów.

– Podobnie jak w trakcie pierwszej aukcji, która odbyła się we wrześniu 2015 roku surowiec będzie oferowany w punktach odbioru Greifswald, Gaspool i Olbernhau. Ponadto kupujący uzyskali możliwość odbioru paliwa Baumgarten i Arnoldstein – czytamy w oświadczeniu spółki.

10 września 2015 roku na swojej stronie internetowej rosyjska spółka poinformowała, że pierwsza w jej historii aukcja gazu ziemnego, która odbywała się między 7 a 10 września została zakończona sukcesem. Spółka sprzedała jedną trzecią gazu, który przeznaczyła do sprzedaży w tym trybie.

W rezultacie aukcji zawarto ponad 40 transakcji z 15 kontrahentami opiewających w sumie na ponad 1 mld m3 gazu. Stanowi to jedną trzecią wystawionego na aukcję wolumenu – 3,24 mld m3.

Z kolei na początku tego roku podczas spotkań z inwestorami w Londynie i Nowym Jorku Gazprom przedstawił plan uelastycznienia formuły cenowej dla swoich klientów. W ten sposób chce poprawić ofertę w obliczu niemrawego zainteresowania w Europie i widma konkurencji w postaci gazu skroplonego ze Stanów Zjednoczonych.

Reuters/Piotr Stępiński/Wojciech Jakóbik

Jak poinformował w poniedziałek Gazprom, należąca do koncernu spółka Gazprom Eksport w wyniku przeprowadzonej między 31 sierpnia a 2 września aukcji gazowej sprzedała 2 mld m3 paliwa, które zostaną dostarczone w sezonie zimowym 2016/2017. Zakontraktowało je 11 podmiotów.

– Podobnie jak w trakcie pierwszej aukcji, która odbyła się we wrześniu 2015 roku surowiec będzie oferowany w punktach odbioru Greifswald, Gaspool i Olbernhau. Ponadto kupujący uzyskali możliwość odbioru paliwa Baumgarten i Arnoldstein – czytamy w oświadczeniu spółki.

10 września 2015 roku na swojej stronie internetowej rosyjska spółka poinformowała, że pierwsza w jej historii aukcja gazu ziemnego, która odbywała się między 7 a 10 września została zakończona sukcesem. Spółka sprzedała jedną trzecią gazu, który przeznaczyła do sprzedaży w tym trybie.

W rezultacie aukcji zawarto ponad 40 transakcji z 15 kontrahentami opiewających w sumie na ponad 1 mld m3 gazu. Stanowi to jedną trzecią wystawionego na aukcję wolumenu – 3,24 mld m3.

Z kolei na początku tego roku podczas spotkań z inwestorami w Londynie i Nowym Jorku Gazprom przedstawił plan uelastycznienia formuły cenowej dla swoich klientów. W ten sposób chce poprawić ofertę w obliczu niemrawego zainteresowania w Europie i widma konkurencji w postaci gazu skroplonego ze Stanów Zjednoczonych.

Reuters/Piotr Stępiński/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły