(GDDKiA)
Podpisano umowę na zadanie I obejmujące odcinek od Radziejowic do Przeszkody w ramach S8 Radziejowice-Paszków. Kontrakt o wartości 306,9 mln zł zostanie zrealizowany przez Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o., w ciągu 31 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych), tj. do lipca 2019 roku. Po zakończeniu budowy tego odcinka, mazowiecka droga krajowa nr 8 od granicy z województwem podlaskim do granicy województwem łódzkim będzie posiadała parametry trasy ekspresowej.
„Kontynuacja projektowania i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą wojewódzką nr 579 w Radziejowicach do węzła „Paszków” z drogą wojewódzką nr 721 w Wolicy, to inwestycja podzielona na zadania:
Zadanie I – kontynuacja projektowania i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku Radziejowice-Przeszkoda o długości około 9,9 km
Zadanie II – kontynuacja projektowania i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku Przeszkoda-Paszków o długości około 11,6 km
Prace projektowe na zadaniu II już trwają, umowa z Wykonawcą została podpisała w czerwcu 2015 r. Inwestycja jest realizowana w systemie „Projektuj i Buduj”, czyli na pierwszym etapie Wykonawcy mają możliwość optymalizacji rozwiązań w otrzymanej dokumentacji a następnie realizują zadanie, zgodnie z zatwierdzonym projektem.
Za nadzór inwestorski odpowiedzialne jest konsorcjum firm: ZBM Inwestor Zastępczy S.A. i MGGP S.A.
Szczegółowe informacje dotyczące obu zadań znajdują się na stronie internetowej kontraktu: http://www.s8radziejowice-paszkow.pl/.
O inwestycji:
Inwestycja polegająca na rozbudowie DK8 do parametrów trasy ekspresowej pomiędzy Radziejowicami a Paszkowem została podzielona na dwa zadania:
- zadanie I obejmuje odcinek od Radziejowic do Przeszkody, długości ok. 9,9 km
- zadanie II obejmuje odcinek od Przeszkody do Paszkowa, długości 11,6 km . Umowa z Wykonawcą – z firmą Intercor Sp. z o.o, została podpisana 3 czerwca 2015 r.
Zakres prac:
- przebudowa istniejącej drogi do parametrów klasy „S” w technologii betonowej (2 jednie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas),
- budowa węzła Żabia Wola,
- budowa obiektów inżynierskich (tj. wiaduktów, mostu, kładek dla pieszych)
- budowa urządzeń ochrony środowiska (tj. ekranów, odwodnienia, przepustów, przejść dla zwierząt) oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego (tj. bariery, oznakowanie pionowe).