Aktualności

Gmail wprowadza długo wyczekiwaną funkcję – zarządzanie subskrypcjami

Google

Google wprowadza w Gmailu długo wyczekiwaną funkcję zarządzania subskrypcjami / Fot: EastNews

Wielu użytkowników Gmaila zmaga się z chaosem w skrzynce odbiorczej – niechciane newslettery, promocyjne wiadomości od sklepów czy zapomniane subskrypcje potrafią utrudnić korzystanie z poczty. Google wreszcie odpowiada na te bolączki i wprowadza nową funkcję, która odmieni sposób zarządzania niechcianymi wiadomościami. 

Nowa funkcja Gmaila o nazwie „Zarządzaj subskrypcjami” (ang. Manage Subscriptions) umożliwia użytkownikom szybkie i wygodne przeglądanie oraz anulowanie aktywnych subskrypcji mailingowych.

Gdzie znaleźć nową funkcję Gmaila?

Widok dostępny jest w lewym panelu nawigacyjnym – tuż pod folderem „Kosz”. Po jego otwarciu wyświetla się lista najczęściej pojawiających się nadawców wiadomości subskrypcyjnych, posortowanych według liczby wysłanych e-maili w ostatnich tygodniach.  

Dzięki tej funkcji można nie tylko przeglądać wiadomości od konkretnych nadawców w jednym miejscu, ale również jednym kliknięciem anulować subskrypcję. Gmail automatycznie wysyła wtedy żądanie rezygnacji z listy mailingowej w imieniu użytkownika.

Choć efekt może nie być natychmiastowy – Google zaznacza, że nadawcy mogą potrzebować kilku dni, by zareagować – sam proces rezygnacji jest szybki, przejrzysty i dostępny z jednego miejsca. 

Walka z cyfrowym bałaganem

Nowy mechanizm ma pomóc w eliminacji tzw. „szarego spamu” – wiadomości, które nie są klasycznym spamem, ale również nie są dla użytkownika istotne. Według badań cytowanych przez szwajcarski Proton Mail, przeciętny użytkownik zapisany jest aż do 95 różnych list mailingowych. A znaczna część wiadomości pochodzi od nadawców, z którymi użytkownik nie miał kontaktu od lat. 

Warto dodać, że Gmail od dawna stosuje zaawansowane mechanizmy filtrujące, blokując 99 proc. klasycznego spamu i skutecznie ograniczając oszustwa e-mailowe – jak informuje Google, ich liczba spadła ostatnio aż o 35 proc.  

Funkcja „Zarządzaj subskrypcjami” jest już dostępna w wersji webowej Gmaila oraz w aplikacjach mobilnych na Androida i iOS. A

ktualizacja trafia stopniowo do użytkowników prywatnych kont Google, klientów Google Workspace oraz subskrybentów Workspace Individual w wybranych krajach. Wersja na Androida ma zostać w pełni wdrożona 14 lipca, a wersja iOS – 21 lipca. 


Powiązane artykuły

Rafineria PCK w Schwedt

Rząd Brandenburgii za rozszerzeniem powiernictwa nad rafinerią Schwedt

Rząd Brandenburgii opowiedział się za przedłużeniem zarządu powierniczego nad rosyjskimi udziałami w Rafinerii Schwedt. Rosneft posiada 54 procent udziałów. Decyzja...
Moskwa Fot. Freepik

Rosja przejęła aktywa warte 50 mld dolarów w trzy lata wojny

Moskwa coraz mocniej centralizuje gospodarkę w model „twierdzy Rosja”. W trzy lata wojny na Ukrainie państwo skonfiskowało majątek o wartości...

Czy Grok pójdzie do więzienia? (felieton)

Rządzące Polską ekipy wolność słowa pojmują podobnie jak niektórzy wolność gospodarczą. Nie należące do nich produkty próbują wyeliminować z rynku,...

Udostępnij:

Facebook X X X