Aktualności

Gmail wprowadza długo wyczekiwaną funkcję – zarządzanie subskrypcjami

Google

Google wprowadza w Gmailu długo wyczekiwaną funkcję zarządzania subskrypcjami / Fot: EastNews

Wielu użytkowników Gmaila zmaga się z chaosem w skrzynce odbiorczej – niechciane newslettery, promocyjne wiadomości od sklepów czy zapomniane subskrypcje potrafią utrudnić korzystanie z poczty. Google wreszcie odpowiada na te bolączki i wprowadza nową funkcję, która odmieni sposób zarządzania niechcianymi wiadomościami. 

Nowa funkcja Gmaila o nazwie „Zarządzaj subskrypcjami” (ang. Manage Subscriptions) umożliwia użytkownikom szybkie i wygodne przeglądanie oraz anulowanie aktywnych subskrypcji mailingowych.

Gdzie znaleźć nową funkcję Gmaila?

Widok dostępny jest w lewym panelu nawigacyjnym – tuż pod folderem „Kosz”. Po jego otwarciu wyświetla się lista najczęściej pojawiających się nadawców wiadomości subskrypcyjnych, posortowanych według liczby wysłanych e-maili w ostatnich tygodniach.  

Dzięki tej funkcji można nie tylko przeglądać wiadomości od konkretnych nadawców w jednym miejscu, ale również jednym kliknięciem anulować subskrypcję. Gmail automatycznie wysyła wtedy żądanie rezygnacji z listy mailingowej w imieniu użytkownika.

Choć efekt może nie być natychmiastowy – Google zaznacza, że nadawcy mogą potrzebować kilku dni, by zareagować – sam proces rezygnacji jest szybki, przejrzysty i dostępny z jednego miejsca. 

Walka z cyfrowym bałaganem

Nowy mechanizm ma pomóc w eliminacji tzw. „szarego spamu” – wiadomości, które nie są klasycznym spamem, ale również nie są dla użytkownika istotne. Według badań cytowanych przez szwajcarski Proton Mail, przeciętny użytkownik zapisany jest aż do 95 różnych list mailingowych. A znaczna część wiadomości pochodzi od nadawców, z którymi użytkownik nie miał kontaktu od lat. 

Warto dodać, że Gmail od dawna stosuje zaawansowane mechanizmy filtrujące, blokując 99 proc. klasycznego spamu i skutecznie ograniczając oszustwa e-mailowe – jak informuje Google, ich liczba spadła ostatnio aż o 35 proc.  

Funkcja „Zarządzaj subskrypcjami” jest już dostępna w wersji webowej Gmaila oraz w aplikacjach mobilnych na Androida i iOS. A

ktualizacja trafia stopniowo do użytkowników prywatnych kont Google, klientów Google Workspace oraz subskrybentów Workspace Individual w wybranych krajach. Wersja na Androida ma zostać w pełni wdrożona 14 lipca, a wersja iOS – 21 lipca. 


Powiązane artykuły

Kijów ponownie celem rosyjskiego ataku: 2 zabitych, 13 rannych, foto: DSNS

Kijów ponownie celem rosyjskiego ataku: 2 zabitych, 13 rannych

Nocny zmasowany atak Rosji na Kijów zabił dwie osoby i rany u co najmniej 13 cywilów. Miasto stało się sceną...
epa12222690 Mexican President Claudia Sheinbaum speaks during a press conference at the National Palace in Mexico City, Mexico, 07 July 2025. EPA/SASHENKA GUTIERREZ Dostawca: PAP/EPA.

Ceny srebra poszybują w górę. Wszystko przez Meksyk 

Meksyk, największy producent srebra na świecie, od kilku lat zmierza ku nacjonalizacji kopalń. Proces, który rozpoczęty został kilka lat temu,...
Montaż samochodów Tesli pod Berlinem. Fot. Tesla.

Amerykańska Tesla zdystansowała konkurentów. Koniec bojkotu w Polsce?

W czerwcu zarejestrowano blisko 3800 nowych samochodów osobowych z napędem elektrycznym, a najwięcej Tesli. W sumie w pierwszym półroczu 2025...

Udostępnij:

Facebook X X X