icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Gorzkowski: Kapsch może objąć systemem opłat także autostrady koncesyjne

Nowy system elektronicznego poboru opłat od samochodów osobowych użytkujących autostrady może wejść w życie już w przyszłym roku, ocenił Krzysztof Król, doradca społeczny prezydenta RP, w wywiadzie dla Newseria Biznes. Możliwy jest pilotaż tego projektu na koncesyjnej autostradzie A1.

– Jesteśmy gotowi do objęcia opłatami odcinków drogi wskazanych przez zamawiającego: Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zgodnie z aktualnym z kontraktem – tłumaczy w rozmowie z naszym portalem Krzysztof Gorzkowski, dyrektor PR i marketingu Kapsch Telematic Services sp. z o.o.

Jego zdaniem oznacza to, że jego firma może objąć systemem opłat także autostrady koncesyjne, np. GTC. Ale zleceniodawcą i partnerem dla Kapsch Telematic Services jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

– To ministerstwo infrastruktury i rozwoju wraz z GDDKiA musiałoby podjąć taką decyzję – tłumaczy dalej dyrektor Krzysztof Gorzkowski. – Mam nadzieję, ż kierunkowe decyzje, które zostały podjęte jeszcze przez poprzednią ekipę rządową, będą kontynuowane.

W opinii Krzysztofa Gorzkowskiego każde rozszerzenie systemu viaToll, bez względu na to czy dotyczy płatności za autostrady od samochodów osobowych czy w sieci dróg szybkiego ruchu lub autostrad od samochodów ciężarowych jest – zgodnie z ustawą o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym – każdorazowo jest decyzją Rady Ministrów.

– Generalna Dyrekcja wnioskuje o określone decyzje, wyznaczając określone odcinki, zaś rząd podejmuje ostateczne decyzje. W konsekwencji czego my, jako operator, otrzymujemy instrukcję, która nas obliguje, by w ciągu określonego czasu – tj. nie dłużej niż trzy miesiące, objąć opłatami kolejne, wskazane w rozporządzeniu rządu, odcinki dróg krajowych – kończy dyrektor.

Nowy system elektronicznego poboru opłat od samochodów osobowych użytkujących autostrady może wejść w życie już w przyszłym roku, ocenił Krzysztof Król, doradca społeczny prezydenta RP, w wywiadzie dla Newseria Biznes. Możliwy jest pilotaż tego projektu na koncesyjnej autostradzie A1.

– Jesteśmy gotowi do objęcia opłatami odcinków drogi wskazanych przez zamawiającego: Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zgodnie z aktualnym z kontraktem – tłumaczy w rozmowie z naszym portalem Krzysztof Gorzkowski, dyrektor PR i marketingu Kapsch Telematic Services sp. z o.o.

Jego zdaniem oznacza to, że jego firma może objąć systemem opłat także autostrady koncesyjne, np. GTC. Ale zleceniodawcą i partnerem dla Kapsch Telematic Services jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

– To ministerstwo infrastruktury i rozwoju wraz z GDDKiA musiałoby podjąć taką decyzję – tłumaczy dalej dyrektor Krzysztof Gorzkowski. – Mam nadzieję, ż kierunkowe decyzje, które zostały podjęte jeszcze przez poprzednią ekipę rządową, będą kontynuowane.

W opinii Krzysztofa Gorzkowskiego każde rozszerzenie systemu viaToll, bez względu na to czy dotyczy płatności za autostrady od samochodów osobowych czy w sieci dróg szybkiego ruchu lub autostrad od samochodów ciężarowych jest – zgodnie z ustawą o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym – każdorazowo jest decyzją Rady Ministrów.

– Generalna Dyrekcja wnioskuje o określone decyzje, wyznaczając określone odcinki, zaś rząd podejmuje ostateczne decyzje. W konsekwencji czego my, jako operator, otrzymujemy instrukcję, która nas obliguje, by w ciągu określonego czasu – tj. nie dłużej niż trzy miesiące, objąć opłatami kolejne, wskazane w rozporządzeniu rządu, odcinki dróg krajowych – kończy dyrektor.

Najnowsze artykuły