Aktualności

Rekordowy kwartał LPP: Wzrost zysku, sprzedaży i dynamiczna ekspansja

Jedna z marek firmy LPP -Sinsay. fot. LPP.

W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa LPP, właściciel marek takich jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, osiągnęła imponujące wyniki finansowe. Zysk netto wzrósł o 20 procent rok do roku i wyniósł 332 milionów złotych, przy przychodach rzędu 5 miliardów złotych, co oznacza wzrost o 15 procent. Rentowność netto wzrosła do 6,7 procent, a marża brutto utrzymała się na wysokim poziomie 54 procent, mimo presji ze strony intensywnych promocji i większego udziału niskomarżowej marki Sinsay.

Kluczowym motorem wzrostu pozostaje Sinsay, który wygenerował 2,8 milairda złotych przychodów (+30,8 procent), odpowiadając za większość nowych otwarć oraz ekspansję na rynkach Bałkanów i Azji Centralnej. Reserved również zanotowało solidny wzrost przychodów (+22 procent), głównie dzięki poprawie oferty i dynamicznemu rozwojowi sprzedaży internetowej. Pozostałe marki również odnotowały wzrosty, choć ich dynamika była niższa.

Sprzedaż rosła dwutorowo – zarówno w kanałach stacjonarnych, jak i online. LPP otworzyło 136 nowych sklepów, zwiększając powierzchnię handlową o 16,2 procent. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 19,9 procent, przy dodatnim wskaźniku LFL na poziomie 4,3 procent. E-commerce odnotował jeszcze szybszy wzrost – 25,1 procent, co stanowi już 29,2 procent całkowitych przychodów firmy.

Pomimo rosnących kosztów operacyjnych (+19,5 procent), LPP zachowało efektywność kosztową – wydatki na metr kwadratowy powierzchni handlowej spadły o 2,1 procent. To efekt m.in. korzystniejszych warunków najmu, ekspansji tańszych sklepów Sinsay i optymalizacji zużycia energii. Koszty centrali i e-commerce wzrosły o 20,1 procent, jednak ich udział w przychodach pozostaje stabilny.

Firma intensywnie rozwija się geograficznie. W I kwartale 2025 roku Sinsay zadebiutował w Albanii i Kosowie, a wkrótce pojawi się także w Mołdawii. Do końca roku zaplanowano 60 nowych otwarć w Kazachstanie oraz wejście do Uzbekistanu, Azerbejdżanu i Gruzji. W samym II kwartale LPP zamierza uruchomić kolejne 300 sklepów – to największa ekspansja w historii spółki.

LPP / Property news / Mateusz Gibała


Powiązane artykuły

benzyna ropa

Ceny paliw spadają. Co zmieni koniec wojny w Ukrainie?

Średnie ceny paliw na polskich stacjach w ostatnich tygodniach notują wyraźne spadki, a kierowcy mogą liczyć na dalsze obniżki. Eksperci...

Jak zarabia się na „AI slop”. Fala fejkowych wideo zalewa internet

Na TikToku, YouTubie i Instagramie pojawia się coraz więcej nagrań tworzonych przez sztuczną inteligencję. Niektóre są zabawne, inne niepokojące, ale...
Xi Jingping. Fot. WEF

Chiny zakazują zapasów pierwiastków ziem rzadkich, aby chronić monopol

Chiński zakaz gromadzenia pierwiastków ziem rzadkich (REE) przez zachodnie firmy jest jakby odpowiednikiem sankcji, nakładanych m.in. przez USA. W połowie...

Udostępnij:

Facebook X X X