icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Grupa PKP walczy ze skutkami wysokich temperatur

Ponad 12 tys. napojów rozdanych w tym tygodniu, mobilni informatorzy, 157 zespołów szybkiego usuwania awarii oraz ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów czuwających nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Podobnie jak cała Polska, kolejarze również walczą ze skutkami wysokich temperatur.

Na 22 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. W klimatyzację wyposażonych jest również ok. 600 wagonów PKP Intercity oraz wszystkie składy EIP (Pendolino) – w sumie 20 pociągów. Spółka prowadzi szeroko zakrojony program modernizacji taboru, jego wartość wynosi 5,6 mld zł. W realizowanych inwestycjach przewoźnika klimatyzacja jest standardem.

Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, upały mogą mieć wpływ na funkcjonowanie niektórych urządzeń. W związku z bardzo wysokimi temperaturami prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą na wypadek mniejszej wydajności klimatyzacji na pokładzie pociągów.

W razie ewentualnych opóźnień pasażerom PKP Intercity wydawane są napoje. Tylko w tym tygodniu ich liczba przekroczyła 12 tys. Gdy opóźnienia wynoszą powyżej 30 minut, na 40 dworcach osoby oczekujące na pociągi otrzymują poczęstunek. Ponadto na dworcach emitowane są komunikaty, zachęcające podróżnych do zaopatrzenia się wodę. Po raz pierwszy w 8 największych obiektach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) przy Nowych Biurach Dworca pojawią się miski z wodą dla czworonogów.

Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Na największych dworcach podróżni mogą również liczyć na wsparcie mobilnych informatorów, pracowników Centrów Obsługi Klienta PKP Intercity oraz Nowych Biur Dworca. Obsługa dworców będzie niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity i pracownicy ochrony zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.

W związku z upałami, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wzmocniły służby zabezpieczenia technicznego. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe kontrole. Stan torów jest monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa.

Na terenie całego kraju rozlokowane są zespoły szybkiego usuwania awarii oraz kilkadziesiąt pociągów sieciowych służących do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej, również narażonej na działanie wysokich temperatur. Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapy połączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl. Pomocą służą także drużyny konduktorskie.

Źródło: PKP IC

Ponad 12 tys. napojów rozdanych w tym tygodniu, mobilni informatorzy, 157 zespołów szybkiego usuwania awarii oraz ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów czuwających nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Podobnie jak cała Polska, kolejarze również walczą ze skutkami wysokich temperatur.

Na 22 dworcach działa klimatyzacja lub kurtyny powietrzne z funkcją chłodzenia. W klimatyzację wyposażonych jest również ok. 600 wagonów PKP Intercity oraz wszystkie składy EIP (Pendolino) – w sumie 20 pociągów. Spółka prowadzi szeroko zakrojony program modernizacji taboru, jego wartość wynosi 5,6 mld zł. W realizowanych inwestycjach przewoźnika klimatyzacja jest standardem.

Pomimo wzmożonych działań prewencyjnych, upały mogą mieć wpływ na funkcjonowanie niektórych urządzeń. W związku z bardzo wysokimi temperaturami prosimy o zaopatrzenie się w wodę przed podróżą na wypadek mniejszej wydajności klimatyzacji na pokładzie pociągów.

W razie ewentualnych opóźnień pasażerom PKP Intercity wydawane są napoje. Tylko w tym tygodniu ich liczba przekroczyła 12 tys. Gdy opóźnienia wynoszą powyżej 30 minut, na 40 dworcach osoby oczekujące na pociągi otrzymują poczęstunek. Ponadto na dworcach emitowane są komunikaty, zachęcające podróżnych do zaopatrzenia się wodę. Po raz pierwszy w 8 największych obiektach (Gdynia Główna, Gdańsk Główny, Kraków Główny, Katowice, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny) przy Nowych Biurach Dworca pojawią się miski z wodą dla czworonogów.

Przez całą dobę w Grupie PKP działa Centrum Wsparcia Klienta – jednostka dedykowana organizowaniu pomocy podróżnym w razie utrudnień w ruchu pociągów. Na największych dworcach podróżni mogą również liczyć na wsparcie mobilnych informatorów, pracowników Centrów Obsługi Klienta PKP Intercity oraz Nowych Biur Dworca. Obsługa dworców będzie niezwłocznie reagować w sytuacjach, gdy któryś z podróżnych źle się poczuje lub zasłabnie. Załogi pociągów PKP Intercity i pracownicy ochrony zostali przeszkoleni z zasad udzielania pierwszej pomocy.

W związku z upałami, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wzmocniły służby zabezpieczenia technicznego. Na odcinkach linii szczególnie narażonych na wysokie temperatury prowadzone są dodatkowe kontrole. Stan torów jest monitorowany. Szlaki kolejowe są również obserwowane przez maszynistów prowadzących pociągi. Kontrole są prowadzone na bieżąco, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy temperatura powietrza jest najwyższa.

Na terenie całego kraju rozlokowane są zespoły szybkiego usuwania awarii oraz kilkadziesiąt pociągów sieciowych służących do przeglądu i naprawy sieci trakcyjnej, również narażonej na działanie wysokich temperatur. Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa ponad 1 700 dyżurnych ruchu i dyspozytorów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Informacje o ruchu pociągów można sprawdzać na stronach internetowych: rozkład-pkp.pl, intercity.pl, profilu przewoźnika na Facebooku oraz dzwoniąc pod numer infolinii 19 757. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z aplikacji IC Mobile Navigator oraz mapy połączeń Polskich Linii Kolejowych, dostępnej na stronie plk-sa.pl. Pomocą służą także drużyny konduktorskie.

Źródło: PKP IC

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Najnowsze artykuły