icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Halamek: PKP Intercity nie przekazało Alstom niezbędnych parametrów do testów

Na Centralnej Magistrali Kolejowej zakończyły się próby odometryczne pociągu ED250 Pendolino w zakresie prędkości 200-250 km/h. To krok ku dopuszczeniu pojazdu do eksploatacji – poinformował Rynek Kolejowy.

– Pomimo braku podpisania porozumienia przez PKP Intercity, Alstom, dążąc do realizacji warunków umowy, 4 lipca 2014 roku złożył w UTK wniosek o homologację pociągu Pendolino dopuszczającej poruszanie się pociągu, w codziennej eksploatacji, z maksymalną prędkością 250 km/h – poinformował nasz portal Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Według Halamka wniosek dotyczy zgodności taboru z systemem SHP oraz ERTMS. Wniosek jest zgodny z obecnie obowiązującymi przepisami prawa i dostosowany do istniejącej infrastruktury wraz z jej ograniczeniami.

– O treści wniosku Alstom poinformował oficjalnie PKP Intercity – twierdzi Nicolas Halamek.

W jego opinii pociągi Pendolino wyposażone są we wszystkie urządzenia niezbędne do komunikowania się z infrastrukturą przytorową.

– Mimo wielokrotnych próśb, PKP Intercity nie przekazało Alstom niezbędnych parametrów (SIM card, safety key RBC, NID engine – numer identyfikacyjny pojazdu) koniecznych do przeprowadzenia testów na system sterowania ruchu ERTMS poziom 2 – dodaje Halamek.

– Warto podkreślić, iż Alstom złożył powyższy wniosek pomimo braku podpisanego porozumienia z PKP Intercity, co świadczy o tym, iż producentowi zależy na jak najszybszym wprowadzeniu pociągów do eksploatacji – informuje na zakończenie dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej zakończyły się próby odometryczne pociągu ED250 Pendolino w zakresie prędkości 200-250 km/h. To krok ku dopuszczeniu pojazdu do eksploatacji – poinformował Rynek Kolejowy.

– Pomimo braku podpisania porozumienia przez PKP Intercity, Alstom, dążąc do realizacji warunków umowy, 4 lipca 2014 roku złożył w UTK wniosek o homologację pociągu Pendolino dopuszczającej poruszanie się pociągu, w codziennej eksploatacji, z maksymalną prędkością 250 km/h – poinformował nasz portal Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Według Halamka wniosek dotyczy zgodności taboru z systemem SHP oraz ERTMS. Wniosek jest zgodny z obecnie obowiązującymi przepisami prawa i dostosowany do istniejącej infrastruktury wraz z jej ograniczeniami.

– O treści wniosku Alstom poinformował oficjalnie PKP Intercity – twierdzi Nicolas Halamek.

W jego opinii pociągi Pendolino wyposażone są we wszystkie urządzenia niezbędne do komunikowania się z infrastrukturą przytorową.

– Mimo wielokrotnych próśb, PKP Intercity nie przekazało Alstom niezbędnych parametrów (SIM card, safety key RBC, NID engine – numer identyfikacyjny pojazdu) koniecznych do przeprowadzenia testów na system sterowania ruchu ERTMS poziom 2 – dodaje Halamek.

– Warto podkreślić, iż Alstom złożył powyższy wniosek pomimo braku podpisanego porozumienia z PKP Intercity, co świadczy o tym, iż producentowi zależy na jak najszybszym wprowadzeniu pociągów do eksploatacji – informuje na zakończenie dyrektor zarządzający Alstom Transport w Polsce.

Najnowsze artykuły