icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Honda promuje nocne ładowanie aut elektrycznych

Popularny w Polsce model Hondy o nazwie Jazz za Oceanem ma całkiem inną nazwę i występuje też w wersji elektrycznej. Właściciele Fit EV (tak nazywa się w USA) mieszkający w słonecznej Kalifornii mają szansę skorzystać z usługi Honda SmartCharge i dodatkowo się wzbogacić ładują swoje elektryczne auto poza godzinami szczytu.

Większy popyt dla sieci

System sam wskazuje kiedy podłączyć auto do sieci. Informacje przygotowuje na podstawie algorytmów oraz informacji o poborze i cenach energii, a także uwzględniając jej produkcję ze źródeł odnawialnych. Dane są przetwarzane w chmurze dzięki zasobom pozyskanym z CAISO (California Independent System Operator). Przetwarzane na bieżąco dane pozwalają na zwiększanie popytu w celu wspierania sieci.

Dalsze plany

Doświadczenie zdobyte w Kalifornii Honda chce wykorzystać uruchamiając usługi w innych miastach. Koncern tym samym będzie aktywnie realizował postulaty władz wspierających rozwój elektromobilności związane z wykorzystaniem samochodu elektrycznego jako elementu stabilizującego system elektroenergetyczny.

Urban EV za około dwa lata

Fit EV to nie jedyne zelektryfikowane auto koncernu. W USA można także kupić model Clarity plug-in oraz wykorzystujący ogniwa paliwowe. W Europie Honda nie jest na razie bardzo aktywna w obszarze elektromobilności. Można się spodziewać w najbliższym czasie większej aktywności koncernu w związku z zapowiedzią uruchomienia produkcji elektrycznego modelu Urban EV. Auto będzie można zamawiać już w 2019 roku. Całkiem nowa elektryczna Honda Fit/Jazz ma być produkowana od 2020 roku.

Electrive.com/Agata Rzędowska

Popularny w Polsce model Hondy o nazwie Jazz za Oceanem ma całkiem inną nazwę i występuje też w wersji elektrycznej. Właściciele Fit EV (tak nazywa się w USA) mieszkający w słonecznej Kalifornii mają szansę skorzystać z usługi Honda SmartCharge i dodatkowo się wzbogacić ładują swoje elektryczne auto poza godzinami szczytu.

Większy popyt dla sieci

System sam wskazuje kiedy podłączyć auto do sieci. Informacje przygotowuje na podstawie algorytmów oraz informacji o poborze i cenach energii, a także uwzględniając jej produkcję ze źródeł odnawialnych. Dane są przetwarzane w chmurze dzięki zasobom pozyskanym z CAISO (California Independent System Operator). Przetwarzane na bieżąco dane pozwalają na zwiększanie popytu w celu wspierania sieci.

Dalsze plany

Doświadczenie zdobyte w Kalifornii Honda chce wykorzystać uruchamiając usługi w innych miastach. Koncern tym samym będzie aktywnie realizował postulaty władz wspierających rozwój elektromobilności związane z wykorzystaniem samochodu elektrycznego jako elementu stabilizującego system elektroenergetyczny.

Urban EV za około dwa lata

Fit EV to nie jedyne zelektryfikowane auto koncernu. W USA można także kupić model Clarity plug-in oraz wykorzystujący ogniwa paliwowe. W Europie Honda nie jest na razie bardzo aktywna w obszarze elektromobilności. Można się spodziewać w najbliższym czasie większej aktywności koncernu w związku z zapowiedzią uruchomienia produkcji elektrycznego modelu Urban EV. Auto będzie można zamawiać już w 2019 roku. Całkiem nowa elektryczna Honda Fit/Jazz ma być produkowana od 2020 roku.

Electrive.com/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły