AlertEnergetykaMotoryzacja

Huawei chce wejść w elektromobilność

fot. Flicr/Huawei\

Amerykańskie sankcje mocno uderzyły w chińskiego producenta smartfonów Huawei. Teraz firma chce ratować się przez wejście w biznes samochodów elektrycznych; nie będzie ich jednak sprzedawać pod własną marką.

Ponieważ Stany Zjednoczone pod rządami prezydenta Donalda Trumpa ogłosiły, że Huawei stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego USA i odcięły koncern od dostaw amerykańskich półprzewodników, producent może wyprodukować tylko ułamek sprzedawanych przez siebie smartfonów. Sprzedaż Huawei spadła w ubiegłym roku o 29 procent w porównaniu z 2020 rokiem i obecnie wynosi 88 miliardów euro. Wygląda na to, że firma nie będzie musiała w najbliższym czasie złożyć wniosku o upadłość. Tego właśnie mogła się obawiać, gdy dyrektor generalny chińskiego giganta Eric Xu ogłosił w dramatycznych słowach, że “celem Huawei jest przetrwanie”.

Samochód elektryczny „Aito M5” nie nosi nazwy grupy. Jest produkowany przez firmę Sokon z Chongqing, która w zeszłym roku miała zaledwie 1 procent udziału w chińskim rynku samochodowym i dlatego jest zupełnie nieznana w porównaniu ze znaną na całym świecie marką Huawei. Ale Aito, którego cena wynosić ma około 35 tysięcy euro, i którego bateria ma wytrzymać 1000 kilometrów, to niewątpliwy podpis laboratoriów rozwojowych Huawei w Shenzhen. Huawei nie kryje, że sprzedaż samochodów ma nadrobić straty w biznesie smartfonów. Jak dotąd było to trudne, ponieważ konkurencja w chińskim przemyśle elektromobilności jest ogromna.

Pojazd wyposażony jest w system operacyjny HarmonyOS, który grupa opracowała z konieczności po tym, jak amerykańskie sankcje odcięły go od przyszłych wersji systemu operacyjnego Google Android. Podobnie jak w smartfonie Huawei, takie rzeczy jak nawigacja, czaty i strumieniowe przesyłanie muzyki powinny być przyjazne dla użytkownika za pośrednictwem systemu. Wytrzymałość i zasięg baterii ma przewyższać te z Tesli Model Y.

Frankfurter Allgemeine Zeitung/Michał Perzyński


Powiązane artykuły

Stacja ładowania Ekoen na MOP. Fot. Ekoen

Polska firma zwycięzcą mega przetargu na szybkie ładowarki przy sieci dróg TEN-T

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na dzierżawę terenów pod ogólnodostępne stacje ładowania samochodów elektrycznych dużej mocy w...

Rośnie ryzyko ataków na statki na szlakach Bliskiego Wschodu

Po amerykańskim ataku na irańskie instalacje nuklearne wzrosło ryzyko dla żeglugi w rejonie Półwyspu Arabskiego, co spotęgowało obawy o bezpieczeństwo...
Prof. Jakub Kupecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ). Fot. Ministerstwo przemysłu

Reaktor Maria ma nowego dyrektora. Zaczyna od września

Ministerstwo przemysłu poinformowało, że nowym dyrektorem Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ), sprawującego pieczę nad Reaktorem Maria, będzie prof. Jakub Kupecki....

Udostępnij:

Facebook X X X