icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Innogy rozpoczyna testy elektrycznego car sharingu w Warszawie

21 lutego innogy Polska uruchomi testy usługi w pełni elektrycznego innogy e-Car Sharingu w Warszawie. Testy potrwają do 31 marca i obejmą wszystkie dzielnice stolicy.

W ramach fazy pilotażowej jeździć będzie osiem samochodów, z których pięć zostanie udostępnionych mieszkańcom Warszawy, dwa są przeznaczone dla partnera biznesowego, a jednym będą jeździć pracownicy innogy.

Firma odda do dyspozycji Warszawiaków dwa BMW i3, Renault ZOE, Nissana LEAF oraz Hyundaia IONIQ Electric.

Jak powiedział Janusz Moroz, Członek Zarządu innogy Polska ds. Handlu: „W 2009 r. postawiliśmy pierwszą stację do ładowania samochodów elektrycznych. Pomimo niewielkiej liczby tego typu pojazdów w Polsce w ciągu kilku lat rozwinęliśmy naszą sieć stacji na terenie stolicy. Od 2015 r. obserwujemy skokowe wykorzystanie punktów ładowania i liczymy, że ustawa o elektromobilności przyczyni się do rozwoju rynku pojazdów niskoemisyjnych w naszym kraju”.

W 2017 r. ze stacji innogy w Warszawie pobrano 32 MWh energii elektrycznej, która pozwoliła pojazdom elektrycznym na przejechanie 200 000 km. Był to wzrost o 55% w porównaniu z 2016 r. i więcej niż połowa całej energii pobranej ze stacji innogy od października 2012 r. do końca 2017 r. Dzięki temu w mieście nie wyemitowano 27 ton CO2 i znacznej ilości innych szkodliwych substancji.

Janusz Moroz dodał: „Klientom indywidualnym i biznesowym sprzedajemy coraz więcej stacji ładowania oraz tworzymy dla nich usługi oparte na elektromobilności. Rozwój oferty w kierunku car sharingu wydawał nam się naturalny. Dziś oddajemy mieszkańcom Warszawy do testów innogy e-Car Sharing i wiemy, że dzięki temu nasza rola w rozwoju elektromobilności w Polsce będzie widoczna. Chcemy też przekonywać naszych Klientów, że samochody elektryczne szansa na poprawienie jakości życia w miastach, dzięki niższemu poziomowi hałasu oraz braku emisji zanieczyszczeń”.
Na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS powstała aplikacja innogy e-Car Sharing, dzięki której użytkownicy będą mogli znaleźć, zarejestrować i wynająć samochody. Do ładowania zostanie wykorzystana już istniejąca sieć stacji innogy. W celu zwiększenia dostępności usługi codziennie rano samochody będą relokowane pod te stacje.

W pierwszej kolejności pojazdów będzie można szukać:

  • na Placu Bankowym pod Ratuszem,
  • na Placu Teatralnym przy Teatrze Wielkim,
  • na ul. Emilii Plater przed Salą Kongresową,
    Na Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 pod siedzibą innogy Polska,
  • na ul. Pileckiego przy Arenie Ursynów.

Koszt usługi, w zależności od modelu samochodu, waha się od 0,60 zł do 1 zł netto za minutę i 0,80 zł do 1 zł za kilometr. Dodatkową zachętą do testowania innogy e-Car Sharingu będzie możliwość każdorazowego obniżenia kosztu wynajmu o 50%, za wypełnienie ankiety po skorzystaniu z usługi.

Wyniki ankiet zebranych podczas testu staną się podstawą do dalszych analiz związanych z wprowadzeniem usługi innogy e-Car Sharing w Warszawie na szeroką skalę.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

21 lutego innogy Polska uruchomi testy usługi w pełni elektrycznego innogy e-Car Sharingu w Warszawie. Testy potrwają do 31 marca i obejmą wszystkie dzielnice stolicy.

W ramach fazy pilotażowej jeździć będzie osiem samochodów, z których pięć zostanie udostępnionych mieszkańcom Warszawy, dwa są przeznaczone dla partnera biznesowego, a jednym będą jeździć pracownicy innogy.

Firma odda do dyspozycji Warszawiaków dwa BMW i3, Renault ZOE, Nissana LEAF oraz Hyundaia IONIQ Electric.

Jak powiedział Janusz Moroz, Członek Zarządu innogy Polska ds. Handlu: „W 2009 r. postawiliśmy pierwszą stację do ładowania samochodów elektrycznych. Pomimo niewielkiej liczby tego typu pojazdów w Polsce w ciągu kilku lat rozwinęliśmy naszą sieć stacji na terenie stolicy. Od 2015 r. obserwujemy skokowe wykorzystanie punktów ładowania i liczymy, że ustawa o elektromobilności przyczyni się do rozwoju rynku pojazdów niskoemisyjnych w naszym kraju”.

W 2017 r. ze stacji innogy w Warszawie pobrano 32 MWh energii elektrycznej, która pozwoliła pojazdom elektrycznym na przejechanie 200 000 km. Był to wzrost o 55% w porównaniu z 2016 r. i więcej niż połowa całej energii pobranej ze stacji innogy od października 2012 r. do końca 2017 r. Dzięki temu w mieście nie wyemitowano 27 ton CO2 i znacznej ilości innych szkodliwych substancji.

Janusz Moroz dodał: „Klientom indywidualnym i biznesowym sprzedajemy coraz więcej stacji ładowania oraz tworzymy dla nich usługi oparte na elektromobilności. Rozwój oferty w kierunku car sharingu wydawał nam się naturalny. Dziś oddajemy mieszkańcom Warszawy do testów innogy e-Car Sharing i wiemy, że dzięki temu nasza rola w rozwoju elektromobilności w Polsce będzie widoczna. Chcemy też przekonywać naszych Klientów, że samochody elektryczne szansa na poprawienie jakości życia w miastach, dzięki niższemu poziomowi hałasu oraz braku emisji zanieczyszczeń”.
Na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS powstała aplikacja innogy e-Car Sharing, dzięki której użytkownicy będą mogli znaleźć, zarejestrować i wynająć samochody. Do ładowania zostanie wykorzystana już istniejąca sieć stacji innogy. W celu zwiększenia dostępności usługi codziennie rano samochody będą relokowane pod te stacje.

W pierwszej kolejności pojazdów będzie można szukać:

  • na Placu Bankowym pod Ratuszem,
  • na Placu Teatralnym przy Teatrze Wielkim,
  • na ul. Emilii Plater przed Salą Kongresową,
    Na Wybrzeżu Kościuszkowskim 41 pod siedzibą innogy Polska,
  • na ul. Pileckiego przy Arenie Ursynów.

Koszt usługi, w zależności od modelu samochodu, waha się od 0,60 zł do 1 zł netto za minutę i 0,80 zł do 1 zł za kilometr. Dodatkową zachętą do testowania innogy e-Car Sharingu będzie możliwość każdorazowego obniżenia kosztu wynajmu o 50%, za wypełnienie ankiety po skorzystaniu z usługi.

Wyniki ankiet zebranych podczas testu staną się podstawą do dalszych analiz związanych z wprowadzeniem usługi innogy e-Car Sharing w Warszawie na szeroką skalę.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze artykuły