Alert

Innowacyjny asfalt LOTOS-u na terminalu w Gdańsku

fot. aeromedia.pl

Asfalty drogowe, produkowane i sprzedawane przez LOTOS Asfalt, znajdziemy na większości dróg w całej Polsce. Jednak zupełną nowością jest zastosowanie ich w mieszance mineralno-asfaltowej wzmacniającej dno basenu terminala DCT2 w Gdańsku. Ten nowatorski, jak na polskie warunki, projekt zrealizowały wspólnie spółki: Besix, NDI, Masfalt z Grupy CRH oraz LOTOS Asfalt.

– Do wzmocnienia dna basenu terminala kontenerowego użyto 81 tzw. materacy asfaltowych FOSA (z ang. fibered open structure asphalt) – mówi Adam Ciołkowski Dyrektor ds. Handlowych spółki LOTOS Asfalt – W ramach ich prefabrykacji skorzystano z najbardziej sprawdzonych asfaltów typu 50/70. Dzięki ich zastosowaniu terminal nie będzie miał problemów z bieżącą obsługą statków, których zanurzenie wynosi nawet 16 metrów.

Wymiary materaców wynoszą 35m x 10m x 0,3m.

DCT jest jedynym terminalem głębokowodnym działającym w Polsce i największym na Morzu Bałtyckim. Oddano go do użytku w 2007 r. W ub.r. terminal przeładował blisko 1,3 mln kontenerów.

Grupa LOTOS


Powiązane artykuły

Hejt wymierzony w Najprzedszkole

We Wrocławiu matka czteroletniego chłopca, zorganizowała internetową nagonkę na prywatne przedszkole. Gdy dyrekcja rozwiązała z nią umowę, media rozpisały się...

Premier zabiega w Brukseli o finansowanie Tarczy Wschód

Premier Donald Tusk oznajmił w środę w Parlamencie Europejskim, że będzie namawiał państwa członkowskie do wspólnego finansowania obrony granic Unii...
dolar pieniądze

Wygrana Trumpa oznacza umocnienie dolara

Potwierdzenie wygranej Donalda Trumpa oznacza umocnienie dolara do 4,4-4,45 i wzrost rentowności obligacji w USA i Polsce – oceniają ekonomiści...

Udostępnij:

Facebook X X X