icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jak pisać o transformacji energetycznej. Konferencja CLEW w Berlinie (RELACJA)

Berlin był miejscem spotkania dziennikarzy zajmujących się zagadnieniem transformacji energetycznej zebranych na konferencji organizacji Clean Energy Wire. Eksperci i weterani dziennikarstwa mówili o tym, jak pisać o zmianach w energetyce potrzebnych do walki ze zmianami klimatu.

– Potrzebujemy podatku węglowego. W tym samym czasie należy zająć się dystrybucją jego kosztów. Żółte kamizelki pokazują, że wiąże się to z wielkim ryzykiem politycznym – apelował Prof. Ottmar Edenhofer z Postdam Institute for Climate Impact Research.

Jego zdaniem polityka klimatyczna musi być w przyszłości włączona w politykę fiskalną. Niemcy chcą odejść od węgla a w następnym kroku zelektryfikować transport. Przychody z transportu konwencjonalnego to 40 mld euro rocznie. Kiedy zacznie spadać, zdaniem naukowca, trzeba znaleźć nowe źródło, który mogą być zielone technologie. – Jesteśmy w nowym etapie polityki klimatycznej. Musi ona mieć charakter podatkowy, fiskalny i ekonomiczny. Może być szansą dla społeczeństwa, a nie obciążeniem – zakończył prof. Ottmar.

Andreas Kluth, redaktor naczelny Handelsblatt Global przekonywał, że media mogą wesprzeć debatę o polityce klimatycznej, a wszystko zależy od ich determinacji. determinacji. – Każde społeczeństwo dostaje media takie, na jakie zasługuje – przekonywał odnosząc się do cytatu de Maistre’a o politykach. Jego zdaniem nowoczesne media muszą działać pomiędzy silosami tematycznymi i łączyć pozornie odległe dyscypliny: technologię, politykę społeczną i politologię.

– Mając ponadnarodowy problem, wciąż używamy zbyt znacjonalizowanych materiałów dziennikarski. Clean Energy Wire pomaga tworzyć materiały międzynarodowe – przekonywał Kluth w odniesieniu do działalności gospodarzy konferencji.

Dr Frank Pawlitschek, współtwórca i prezes spółki ubitricity przekonywał, że dziennikarze muszą zbadać w jaki sposób wykorzystać technologię do walki ze zmianami klimatu. – Dziennikarze powinni pytać o to, jak to zrobić. Rozwiązanie musi przekonać czytelnika, że jest możliwe do wprowadzenia, że warto zainwestować czas, pieniądze i niedogodności w jego realizację – apelował Pawlitschek. Jego zdaniem jest to klucz do wsparcia zmian przez dziennikarzy. – Na początku jesteś mały, pracujesz w niszy i potrzebujesz pieniędzy. Cokolwiek piszesz wpływa na portfel inwestora, który może potem zapewnić ci środki – zastrzegł.

Kerstin Rippel, szefowa komunikacji z 50Hertz Transmission, jednego z operatorów systemu przesyłowego w Niemczech. Sieć pod kontrolą spółki liczy sobie 10 tysięcy kilometrów i mogłaby połączyć Berlin z Rio de Janeiro. Jej zdaniem media tracą wiarygodność przed media społecznościowe. – Muszą znaleźć dla siebie nową rolę, na przykład poprzez pokazanie szerszej perspektywy, podejmowanie różnych inicjatyw i zachęcenie do dyskusji – powiedziała. Według 50Hertz Transmission można zintegrować z siecią nawet 56 procent odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Niemiec. Zdaniem Rippel zadaniem dziennikarzy jest testowanie takich tez.

Berlin był miejscem spotkania dziennikarzy zajmujących się zagadnieniem transformacji energetycznej zebranych na konferencji organizacji Clean Energy Wire. Eksperci i weterani dziennikarstwa mówili o tym, jak pisać o zmianach w energetyce potrzebnych do walki ze zmianami klimatu.

– Potrzebujemy podatku węglowego. W tym samym czasie należy zająć się dystrybucją jego kosztów. Żółte kamizelki pokazują, że wiąże się to z wielkim ryzykiem politycznym – apelował Prof. Ottmar Edenhofer z Postdam Institute for Climate Impact Research.

Jego zdaniem polityka klimatyczna musi być w przyszłości włączona w politykę fiskalną. Niemcy chcą odejść od węgla a w następnym kroku zelektryfikować transport. Przychody z transportu konwencjonalnego to 40 mld euro rocznie. Kiedy zacznie spadać, zdaniem naukowca, trzeba znaleźć nowe źródło, który mogą być zielone technologie. – Jesteśmy w nowym etapie polityki klimatycznej. Musi ona mieć charakter podatkowy, fiskalny i ekonomiczny. Może być szansą dla społeczeństwa, a nie obciążeniem – zakończył prof. Ottmar.

Andreas Kluth, redaktor naczelny Handelsblatt Global przekonywał, że media mogą wesprzeć debatę o polityce klimatycznej, a wszystko zależy od ich determinacji. determinacji. – Każde społeczeństwo dostaje media takie, na jakie zasługuje – przekonywał odnosząc się do cytatu de Maistre’a o politykach. Jego zdaniem nowoczesne media muszą działać pomiędzy silosami tematycznymi i łączyć pozornie odległe dyscypliny: technologię, politykę społeczną i politologię.

– Mając ponadnarodowy problem, wciąż używamy zbyt znacjonalizowanych materiałów dziennikarski. Clean Energy Wire pomaga tworzyć materiały międzynarodowe – przekonywał Kluth w odniesieniu do działalności gospodarzy konferencji.

Dr Frank Pawlitschek, współtwórca i prezes spółki ubitricity przekonywał, że dziennikarze muszą zbadać w jaki sposób wykorzystać technologię do walki ze zmianami klimatu. – Dziennikarze powinni pytać o to, jak to zrobić. Rozwiązanie musi przekonać czytelnika, że jest możliwe do wprowadzenia, że warto zainwestować czas, pieniądze i niedogodności w jego realizację – apelował Pawlitschek. Jego zdaniem jest to klucz do wsparcia zmian przez dziennikarzy. – Na początku jesteś mały, pracujesz w niszy i potrzebujesz pieniędzy. Cokolwiek piszesz wpływa na portfel inwestora, który może potem zapewnić ci środki – zastrzegł.

Kerstin Rippel, szefowa komunikacji z 50Hertz Transmission, jednego z operatorów systemu przesyłowego w Niemczech. Sieć pod kontrolą spółki liczy sobie 10 tysięcy kilometrów i mogłaby połączyć Berlin z Rio de Janeiro. Jej zdaniem media tracą wiarygodność przed media społecznościowe. – Muszą znaleźć dla siebie nową rolę, na przykład poprzez pokazanie szerszej perspektywy, podejmowanie różnych inicjatyw i zachęcenie do dyskusji – powiedziała. Według 50Hertz Transmission można zintegrować z siecią nawet 56 procent odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Niemiec. Zdaniem Rippel zadaniem dziennikarzy jest testowanie takich tez.

Najnowsze artykuły