icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jakóbik: Europejski Zielony Ład to słuszna idea, ale musi baczyć na potrzeby regionów

 – Idea jest dobra, bo zakłada transformację energetyczną też w sektorze transportu, natomiast w praktyce nieco biedniejsze polskie społeczeństwo może sobie mniej pozwolić – mówił redaktor naczelny BiznesAlert.pl Wojciech Jakóbik w rozmowie z Radiem Poznań. W ten sposób skomentował kwestię podatku od aut spalinowych, zawartego przez poprzedni rząd w kamieniach milowych Krajowego Planu Odbudowy. Obecna władza chce renegocjować warunki.

Wojciech Jakóbik stwierdził w rozmowie z Radiem Poznań, że w czasie kryzysu paliwowego ważne są rozmowy na temat podatku od aut spalinowych i zmian w zapisach Europejskiego Zielonego Ładu. – Idea jest dobra, bo zakłada transformację energetyczną też w sektorze transportu, natomiast w praktyce nieco biedniejsze polskie społeczeństwo może sobie mniej pozwolić. Elektryki są dużo droższe, hybrydy są coraz bardziej popularne w miastach, w mniejszych miejscowościach nie będzie łatwo. […] Dlatego być może spotkanie się pośrodku jest możliwe w czasie rewizji Zielonego Ładu z poprawką na kryzys energetyczny, z poprawką na inwazję Rosji na Ukrainę, może się okazać, że będzie przestrzeń dla taryfy ulgowej – powiedział redaktor naczelny BiznesAlert.pl.

– Założenia dotyczące podatku od aut to były zagrożenia przed tymi kryzysami, każda regulacja tego typu musi wziąć poprawkę na tę nową rzeczywistość, to nie znaczy, że idea jest zła, przecież wszyscy chcemy mieć czysty transport, ale są pewne ograniczenia. Dając kije w postaci nowych regulacji potrzebne są też marchewki, czyli promocja transportu zbiorowego, który poza wielkimi ośrodkami wcale nie radzi sobie tak dobrze. Wsparcie transformacji poprzez dodatkowe środki finansowe i o tym można rozmawiać w Brukseli – zaznaczył.

– 4000 stron regulacji, kilkanaście aktów prawnych, to bardzo szeroki temat. Każdy w Zielony Ładzie znajdzie coś za i przeciw. Odchodzenie od paliw kopalnych w wytwarzaniu energii ciepła, w napędzaniu transportu jest faktem naukowym, ponieważ mamy nowe technologie. Widać, że ludzie inwestują, nie tylko dlatego, że ktoś im każde, ale widzą możliwe oszczędności. Nasza część Europy jest trochę zacofana, co wynika z czasów komunistycznych, musimy je nadrobić, czy chcemy być w awangardzie zmian, czy jesteśmy montownią tych zmian – podkreślił Wojciech Jakóbik na antenie Radia Poznań.

Opracował Jędrzej Stachura

Kryzys paliwowy w Rosji rozlewa się na LPG z benzyny przez dronopad Ukrainy

 – Idea jest dobra, bo zakłada transformację energetyczną też w sektorze transportu, natomiast w praktyce nieco biedniejsze polskie społeczeństwo może sobie mniej pozwolić – mówił redaktor naczelny BiznesAlert.pl Wojciech Jakóbik w rozmowie z Radiem Poznań. W ten sposób skomentował kwestię podatku od aut spalinowych, zawartego przez poprzedni rząd w kamieniach milowych Krajowego Planu Odbudowy. Obecna władza chce renegocjować warunki.

Wojciech Jakóbik stwierdził w rozmowie z Radiem Poznań, że w czasie kryzysu paliwowego ważne są rozmowy na temat podatku od aut spalinowych i zmian w zapisach Europejskiego Zielonego Ładu. – Idea jest dobra, bo zakłada transformację energetyczną też w sektorze transportu, natomiast w praktyce nieco biedniejsze polskie społeczeństwo może sobie mniej pozwolić. Elektryki są dużo droższe, hybrydy są coraz bardziej popularne w miastach, w mniejszych miejscowościach nie będzie łatwo. […] Dlatego być może spotkanie się pośrodku jest możliwe w czasie rewizji Zielonego Ładu z poprawką na kryzys energetyczny, z poprawką na inwazję Rosji na Ukrainę, może się okazać, że będzie przestrzeń dla taryfy ulgowej – powiedział redaktor naczelny BiznesAlert.pl.

– Założenia dotyczące podatku od aut to były zagrożenia przed tymi kryzysami, każda regulacja tego typu musi wziąć poprawkę na tę nową rzeczywistość, to nie znaczy, że idea jest zła, przecież wszyscy chcemy mieć czysty transport, ale są pewne ograniczenia. Dając kije w postaci nowych regulacji potrzebne są też marchewki, czyli promocja transportu zbiorowego, który poza wielkimi ośrodkami wcale nie radzi sobie tak dobrze. Wsparcie transformacji poprzez dodatkowe środki finansowe i o tym można rozmawiać w Brukseli – zaznaczył.

– 4000 stron regulacji, kilkanaście aktów prawnych, to bardzo szeroki temat. Każdy w Zielony Ładzie znajdzie coś za i przeciw. Odchodzenie od paliw kopalnych w wytwarzaniu energii ciepła, w napędzaniu transportu jest faktem naukowym, ponieważ mamy nowe technologie. Widać, że ludzie inwestują, nie tylko dlatego, że ktoś im każde, ale widzą możliwe oszczędności. Nasza część Europy jest trochę zacofana, co wynika z czasów komunistycznych, musimy je nadrobić, czy chcemy być w awangardzie zmian, czy jesteśmy montownią tych zmian – podkreślił Wojciech Jakóbik na antenie Radia Poznań.

Opracował Jędrzej Stachura

Kryzys paliwowy w Rosji rozlewa się na LPG z benzyny przez dronopad Ukrainy

Najnowsze artykuły