icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jakubowski: Jest wielki potencjał do rozwoju rynku błękitnego paliwa w Polsce

Paweł Jakubowski, Prezes Zarządu Polskie LNG, przedstawił podczas konferencji Gazterm 2019 potencjał i strategię rozwoju Terminala LNG w Świnoujściu. BiznesAlert.pl jest strategicznym partnerem medialnym wydarzenia.

Podkreślił, że 20 września zeszłego roku spółka umożliwiała przeładunek w gazoporcie na izokontenery, wspierając w ten sposób elastyczność transportu. Dobowy rekord załadowania autocystern to 24, a miesięczny to 250.

Za szansę uznał dyrektywę siarkową, która obniża zwartość siarki w paliwie morskim od 2020, a dzięki mającym powstać instalacjom bunkrowania będzie możliwość sprzedaży tego surowca.

Rozbudowa terminala

Oznacza ona dodatkowe regazyfikatory, które pozwolą zwiększyć przepustowość z 5 do 7,5 mld m sześc. – Projekt chcemy skończyć do 2022 roku, przed wygaśnięciem kontaktu jamalskiego. Jest miejsce na trzeci zbiornik LNG. Ma powstać także drugie nadbrzeże, co zwiększy rozładunek LNG do 12 tys. m sześc. paliwa. Chcemy także rozwinąć projekt przeładunku LNG na kolei, co da szansę na realne stworzenie hubu gazowego w Polsce – powiedział.

Dodał, że Polska jest nadal w 40 procentach niezgazyfikowana, co dowodzi, że istnieje wielki potencjał do rozwoju rynku błękitnego paliwa w naszym kraju.

Paweł Jakubowski, Prezes Zarządu Polskie LNG, przedstawił podczas konferencji Gazterm 2019 potencjał i strategię rozwoju Terminala LNG w Świnoujściu. BiznesAlert.pl jest strategicznym partnerem medialnym wydarzenia.

Podkreślił, że 20 września zeszłego roku spółka umożliwiała przeładunek w gazoporcie na izokontenery, wspierając w ten sposób elastyczność transportu. Dobowy rekord załadowania autocystern to 24, a miesięczny to 250.

Za szansę uznał dyrektywę siarkową, która obniża zwartość siarki w paliwie morskim od 2020, a dzięki mającym powstać instalacjom bunkrowania będzie możliwość sprzedaży tego surowca.

Rozbudowa terminala

Oznacza ona dodatkowe regazyfikatory, które pozwolą zwiększyć przepustowość z 5 do 7,5 mld m sześc. – Projekt chcemy skończyć do 2022 roku, przed wygaśnięciem kontaktu jamalskiego. Jest miejsce na trzeci zbiornik LNG. Ma powstać także drugie nadbrzeże, co zwiększy rozładunek LNG do 12 tys. m sześc. paliwa. Chcemy także rozwinąć projekt przeładunku LNG na kolei, co da szansę na realne stworzenie hubu gazowego w Polsce – powiedział.

Dodał, że Polska jest nadal w 40 procentach niezgazyfikowana, co dowodzi, że istnieje wielki potencjał do rozwoju rynku błękitnego paliwa w naszym kraju.

Najnowsze artykuły