Gaz-System analizuje możliwości użycia określonych technologii, które pozwalałyby na elastyczny załadunek LNG do pośrednich zbiorników, np. izokontenetrów, a następnie ładowania go do autocystern, cystern kolejowych, czy mniejszych jednostek pływających – powiedział Paweł Jakubowski, dyrektor Pionu Rozwoju w Gaz-System podczas konferencji ,,Liberalizacja rynku gazu a bezpieczeństwo energetyczne 2017″.
Rozwiązanie takie znacznie ułatwiłoby proces logistyczny ładowania mniejszych układów. LNG mogłoby być dostarczane zarówno części lądowej, jak i morskiej bez potrzeby regazyfikacji – dodał Jakubowski.
Zwrócił on uwagę, że takie rozszerzenie funkcjonalności gazoportu wychodzi naprzeciw tego co dzieje się w basenie morza Bałtyckiego. Gaz-System chce otworzyć się na projekty LNG małej skali (small scale LNG), które występują licznie w Szwecji, Finlandii i innych krajach nadbałtyckich. Spółka chciałby, aby terminal w Świnoujściu stał się centrum logistycznym zasilającym właśnie te małe projekty z LNG.