icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Japończycy pomogą zbudować terminal LNG Novateku

Rosyjski Novatek podpisał we wtorek z japońskimi firmami Marubeni Corporation i Mitsui O.S.K. Lines list intencyjny w sprawie budowy na Kamczatce terminalu przeładunkowego LNG.

Sygnatariusze listu intencyjnego zobowiązali się do wspólnego przeprowadzenia analizy, której celem będzie zbadanie możliwości utworzenia kompleksu przeładunkowego LNG w regionie Kamczatki, w tym inwestycji w ten projekt.

Po podpisaniu listu intencyjnego prezes Novateku Leonid Mikhelson, podkreślał, że jedną z głównych zalet utworzenia terminalu przeładunkowego LNG na Kamczatce jest bliskość odbiorców i możliwość zapewnienia elastycznych warunków sprzedaży na kluczowych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku.

Wcześniej, w październiku Novatek podpisał z władzami Kamczatki porozumienie w sprawie budowy na półwyspie terminalu przeładunkowego LNG. Jak mówił wówczas prezes rosyjskiej spółki, budowa terminalu w tej lokalizacji uczyni dostawy LNG z Arktyki bardziej opłacalnymi, będzie stymulować rozwój Północnej Drogi Morskie i, stworzy duży hub dla dostaw LNG do odbiorców w regionie Azji i Pacyfiku. Wówczas Novatek informował, że przepustowości terminala ma sięgać 20 mld m sześc. rocznie.

CIRE.PL

Rosyjski Novatek podpisał we wtorek z japońskimi firmami Marubeni Corporation i Mitsui O.S.K. Lines list intencyjny w sprawie budowy na Kamczatce terminalu przeładunkowego LNG.

Sygnatariusze listu intencyjnego zobowiązali się do wspólnego przeprowadzenia analizy, której celem będzie zbadanie możliwości utworzenia kompleksu przeładunkowego LNG w regionie Kamczatki, w tym inwestycji w ten projekt.

Po podpisaniu listu intencyjnego prezes Novateku Leonid Mikhelson, podkreślał, że jedną z głównych zalet utworzenia terminalu przeładunkowego LNG na Kamczatce jest bliskość odbiorców i możliwość zapewnienia elastycznych warunków sprzedaży na kluczowych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku.

Wcześniej, w październiku Novatek podpisał z władzami Kamczatki porozumienie w sprawie budowy na półwyspie terminalu przeładunkowego LNG. Jak mówił wówczas prezes rosyjskiej spółki, budowa terminalu w tej lokalizacji uczyni dostawy LNG z Arktyki bardziej opłacalnymi, będzie stymulować rozwój Północnej Drogi Morskie i, stworzy duży hub dla dostaw LNG do odbiorców w regionie Azji i Pacyfiku. Wówczas Novatek informował, że przepustowości terminala ma sięgać 20 mld m sześc. rocznie.

CIRE.PL

Najnowsze artykuły