BezpieczeństwoWszystko

Jest umowa na trzy Sokoły dla Hiszpanów

Ratowniczy Sokół z PZL Świdnik

PZL-Świdnik, spółka z grupy AgustaWestland, z przyjemnością informuje, że podpisała umowę na dostawę trzech śmigłowców W-3A Sokół w wersji przeciwpożarowej z hiszpańską spółką Hispánica de Aviación S.A (HASA). W ramach umowy PZL-Świdnik dostarczy również początkowy pakiet części zamiennych, kompleksowy pakiet szkoleniowy oraz sprzęt naziemnej obsługi śmigłowców i testery.

Trzy nowe maszyny uzupełnią flotę śmigłowcową HASA, w skład której wchodzi m.in. 26 śmigłowców produkcji PZL-Świdnik, w tym 13 Sokołów. HASA to lider na rynku usług lotniczych, obejmujących m.in. akcje gaszenia pożarów, z zakresu ratownictwa medycznego oraz transportu, z którym PZL-Świdnik współpracuje od 2009 r.

Uroczystość podpisania umowy odbyła się 5 grudnia br. w siedzibie AgustaWestland w Cascina Costa (Włochy). Uczestniczyli w niej przedstawiciele HASA na czele z Prezesem spółki Miguelem Porrero oraz reprezentanci kadry zarządzającej PZL-Świdnik i AgustaWestland: Daniele Romiti, CEO AgustaWestland oraz Mieczysław Majewski, Prezes Zarządu PZL-Świdnik S.A.

Śmigłowce W-3A Sokół, które zostaną dostarczone HASA w 2015 r., to 2-pilotowa wersja przystosowana do lotów VFR/IFR, z wyposażeniem misji obejmującym: podwieszenie zewnętrzne, instalację zbiornika Bambi, zewnętrzny kosz transportowy oraz przystosowanie do wciągarki i pływaków, jak i do systemu dozowania środka pieniącego.

Sokół potwierdził swoje wybitne możliwości jako śmigłowiec bardzo efektywny, niezawodny i doskonale przystosowany do gaszenia pożarów. Obecnie ponad 20 śmigłowców tego typu wykorzystywanych jest przez klientów w Hiszpanii, Portugalii i Chile do realizacji tych wymagających zadań. Ogółem, spółka
PZL-Świdnik wyprodukowała do tej pory prawie 180 śmigłowców Sokół.

W-3A Sokół to dwusilnikowy śmigłowiec o maksymalnej masie startowej 6400 kg przeznaczony do transportu maksymalnie 14 osób oraz ładunku. Sokół skutecznie prowadzi loty w dzień i w nocy, w każdych warunkach klimatycznych i pogodowych. Śmigłowiec jest z powodzeniem wykorzystywany do realizacji szerokiego zakresu zadań, w tym: transportu VIP, działań organów ścigania, ratownictwa medycznego, akcji poszukiwawczo-ratowniczych oraz gaszenia pożarów. PZL-Świdnik rozwinął również wielozadaniową bojową wersję śmigłowca Sokół, tj. W-3PL Głuszec, który jest obecnie użytkowany przez polskie Siły Zbrojne.

Źródło: Agusta Westland


Powiązane artykuły

Transporter opancerzony zablokował niemiecką autostradę

W nocy z niedzieli na poniedziałek, 29/30 czerwca, na autostradzie A7 w Szlezwiku-Holsztynie, zepsuł się kołowy transporter opancerzony Fuchs i...
Ukraiński żołnierz niesie 155 mm pocisk artyleryjski przed ostrzelaniem rosyjskich pozycji z dostarczonej przez USA haubicy M777 w obwodzie charkowskim na Ukrainie, foto: AP Photo/Evgeniy Maloletka

Ukraina walczy o samowystarczalność w produkcji amunicji NATO

Mimo intensywnego rozwoju krajowego przemysłu zbrojeniowego, Ukraina wciąż nie jest w stanie samodzielnie zaspokoić zapotrzebowania własnej armii na amunicję kalibru...
Screen 3d modelu Shahed-136 (ГЕРАНЬ-2) MS001, źródło: /war-sanctions.gur.gov.ua

Iran modernizuje drony Shahed-136. Już posiadają AI i nowy system nawigacji

Wywiad Obronny Ukrainy ujawnił szczegóły dotyczące nowej wersji irańskiego drona kamikadze Shahed-136 (ros. Geran-2), zestrzelonego w czerwcu nad obwodem sumskim....

Udostępnij:

Facebook X X X