icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zmiany klimatu uderzają w dostawy LNG przez Kanał Panamski

Kanał Panamski jest jednym z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie, który dostarcza towary między Ameryką Północną a Azją. Jednak obecna susza w Ameryce Środkowej sprawiła, że poziom wody obniżył się, co utrudnia transport przez kanał i wydłuża czas dostaw.

Międzynarodowy dostawca skroplonego gazu ziemnego (LNG), Cheniere Energy ogłosił, że nie będzie już wykorzystywał Kanału Panamskiego do eksportu LNG do Azji. Dyrektor generalny Cheniere, Corey Grindal, wyjaśnił, że panujące warunki rynkowe sprawiają, że korzystanie z kanału jest niezrównoważone.

– Korzystamy z kanału, gdy jest to opłacalne; w tej chwili tak nie jest – powiedział Grindal na konferencji LNG. – W tej chwili rynek na Dalekim Wschodzie tego nie obsługuje, a czas oczekiwania po prostu nie jest wart, abyśmy teraz z niego korzystali – dodaje.

Czas oczekiwania na statki zamierzające skorzystać z Kanału Panamskiego wydłużył się w poprzednich miesiącach w wyniku suszy, która dotknęła Panamę. Chociaż limity ograniczenia głębokości ze względu na niski poziom wody zostały odłożone w czerwcu dzięki wystarczającej ilości opadów, przez cały rok obowiązywało wiele innych ograniczeń głębokości, które ograniczyły ruch.

W ostatnich miesiącach Cheniere Energy zawarł szereg przyszłych umów na dostawy LNG do krajów Azji, w tym umowę na transport 0,4 mln ton rocznie do Korea Southern Power oraz umowę o wartości 1,8 mln ton rocznie z chińską firmą ENN Natural Gas.

Offshore Technology / Jacek Perzyński

Kanał Panamski zwiększa ruch tankowców LNG w regionie Ameryki Środkowej

Kanał Panamski jest jednym z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie, który dostarcza towary między Ameryką Północną a Azją. Jednak obecna susza w Ameryce Środkowej sprawiła, że poziom wody obniżył się, co utrudnia transport przez kanał i wydłuża czas dostaw.

Międzynarodowy dostawca skroplonego gazu ziemnego (LNG), Cheniere Energy ogłosił, że nie będzie już wykorzystywał Kanału Panamskiego do eksportu LNG do Azji. Dyrektor generalny Cheniere, Corey Grindal, wyjaśnił, że panujące warunki rynkowe sprawiają, że korzystanie z kanału jest niezrównoważone.

– Korzystamy z kanału, gdy jest to opłacalne; w tej chwili tak nie jest – powiedział Grindal na konferencji LNG. – W tej chwili rynek na Dalekim Wschodzie tego nie obsługuje, a czas oczekiwania po prostu nie jest wart, abyśmy teraz z niego korzystali – dodaje.

Czas oczekiwania na statki zamierzające skorzystać z Kanału Panamskiego wydłużył się w poprzednich miesiącach w wyniku suszy, która dotknęła Panamę. Chociaż limity ograniczenia głębokości ze względu na niski poziom wody zostały odłożone w czerwcu dzięki wystarczającej ilości opadów, przez cały rok obowiązywało wiele innych ograniczeń głębokości, które ograniczyły ruch.

W ostatnich miesiącach Cheniere Energy zawarł szereg przyszłych umów na dostawy LNG do krajów Azji, w tym umowę na transport 0,4 mln ton rocznie do Korea Southern Power oraz umowę o wartości 1,8 mln ton rocznie z chińską firmą ENN Natural Gas.

Offshore Technology / Jacek Perzyński

Kanał Panamski zwiększa ruch tankowców LNG w regionie Ameryki Środkowej

Najnowsze artykuły