Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał decyzję KRRiT o nałożeniu kary pieniężnej na TVN za emisję reklamy alkoholu. Wyrok dotyczy sprawy z grudnia 2020 roku i promocji wydarzenia kulinarnego, podczas którego promowany był napój alkoholowy. Za emisję reklamy TVN ma zapłacić 6 tysięcy złotych.
Sprawa dotyczyła materiału promującego imprezę kulinarną.
Smak? Czego?
Kampania programu „W poszukiwaniu prawdziwego smaku” wykraczała poza dozwolone informowanie o sponsorowaniu i miała charakter reklamy alkoholu. Taki wniosek wyciągnęła KRRiT.
„Wyrok Sądu Apelacyjnego potwierdza przyjętą przez KRRiT wykładnię przepisów chroniących odbiorców przed nieuprawnioną promocją napojów alkoholowych. Pojęcie reklamy należy interpretować szerzej niż w odniesieniu do innych towarów, ze względu na potrzebę ograniczania spożycia alkoholu i kształtowania postaw prozdrowotnych w społeczeństwie” – napisała przewodnicząca KRRiT Agnieszka Glapiak w oświadczeniu przesłanym mediom.
Czy TVN zapłaci?
W wyroku sąd potwierdził decyzję KRRiT o nałożeniu kary pieniężnej na TVN. Za emisję spornej reklamy TVN ma zapłacić 6 tysięcy złotych.
Pytane przez Wirtualne Media o nałożoną na TVN karę, biuro prasowe spółki Warner Bros., odpowiedziało, że sprawę analizuują prawnicy. TVN rozważa złożenie skargi kasacyjnej na wyrok.
TVN jest nadawcą, którego najczęściej karz KRRiT. W 2024 roku KRRiT nałożyła łącznie około 2,2 mln zł kar, z czego prawie 750 tys. zł dotyczyło TVN.
łoz/ KRRiT/ WM








