icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

KGHM: Wyciągniemy wnioski z błędów w Chile

Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach przedstawiciel KGHM skomentował decyzję jego firmy o tym, że nie będzie rozwijać projektu w Chile.

– W momencie wejścia firmy na nowy rynek zagraniczny, jak wynika z doświadczeń KGHM, przełożenie decyzji właściciela na działanie w danej kulturze jest kluczowe. Przykładem jest Chile, gdzie partnerami są Japończycy. Należy podkreślić znaczenie komunikacji i skuteczności podejmowania decyzji w danym obszarze. To problem światowych koncernów – powiedział wiceprezes zarządu ds. rozwoju KGHM, Michał Jezioro, podczas panelu poświęconego inwestycjom zagranicznym polskich firm.

Jak podkreślił, należy wiedzieć jak rozmawiać o pieniądzach w danej kulturze, aby osiągnąć efekt. Jezioro przyznał, że spółka stoi przed wyzwaniem w projekcie Sierra Gorda. Jego zdaniem polskie firmy są narażone na takie ryzyka związane z zarządzaniem projektem za granicą, ponieważ robią to pierwszy raz.

– Należy budować kompetencje, wiedzę i kadry. Na to potrzebujemy jednak czasu – powiedział. Zaznaczył także, że KGHM będzie uczyć się na błędach i wyciągnie wnioski z problemów inwestycyjnych, tak aby lepiej zarządzać takimi projektami jak w Chile.

Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach przedstawiciel KGHM skomentował decyzję jego firmy o tym, że nie będzie rozwijać projektu w Chile.

– W momencie wejścia firmy na nowy rynek zagraniczny, jak wynika z doświadczeń KGHM, przełożenie decyzji właściciela na działanie w danej kulturze jest kluczowe. Przykładem jest Chile, gdzie partnerami są Japończycy. Należy podkreślić znaczenie komunikacji i skuteczności podejmowania decyzji w danym obszarze. To problem światowych koncernów – powiedział wiceprezes zarządu ds. rozwoju KGHM, Michał Jezioro, podczas panelu poświęconego inwestycjom zagranicznym polskich firm.

Jak podkreślił, należy wiedzieć jak rozmawiać o pieniądzach w danej kulturze, aby osiągnąć efekt. Jezioro przyznał, że spółka stoi przed wyzwaniem w projekcie Sierra Gorda. Jego zdaniem polskie firmy są narażone na takie ryzyka związane z zarządzaniem projektem za granicą, ponieważ robią to pierwszy raz.

– Należy budować kompetencje, wiedzę i kadry. Na to potrzebujemy jednak czasu – powiedział. Zaznaczył także, że KGHM będzie uczyć się na błędach i wyciągnie wnioski z problemów inwestycyjnych, tak aby lepiej zarządzać takimi projektami jak w Chile.

Najnowsze artykuły