icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kogut: Pendolino nie na polskie tory

– Kupowanie Pendolino jest ogromnym nieporozumieniem. Będzie ono u nas jeździło 90 km/h, bo infrastruktura nie jest dostosowana do wyższych prędkości. Trzeba było wyprodukować w polskich zakładach elektrowozy „dziewiątki” – EP09, które rozwijają szybkość do 200 km/h i istniałaby możliwość dostosowania tych wagonów do torów – ocenia senator Stanisław Kogut w wywiadzie dla portalu stefczyk.info.

W ocenie parlamentarzysty, nabycie nowoczesnego pociągu będzie skutkowało zwiększeniem zadłużenia PKP Intercity. Senator zwraca uwagę, że w Czechach i na Słowacji, gdzie jeżdżą takie pociągi, infrastruktura kolejowa jest niemal całkowicie zmodernizowana z funduszy Unii Europejskiej.
Stanisław Kogut podkreśla, że PKP Polskie Linie Kolejowe próbują modernizować infrastrukturę, jednak próby te blokuje obowiązujące prawo.

– Po ogłoszeniu przetargu, na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, można się odwoływać skutecznie dwa lata i żadne przetargi, które zostały rozstrzygnięte nie są uruchomione. Umowy nie są podpisane, gdyż przegrany odwołuje się do Krajowej Izby Odwoławczej i stwarza to ogromną przeszkodę – mówi senator.

Stanisław Kogut jest zdania, że do faktycznej modernizacji konieczne jest przyjęcie specjalnych ustaw, które uwzględniałyby dobro publiczne i interes mieszkańców.

Źródło: Stefczyk

– Kupowanie Pendolino jest ogromnym nieporozumieniem. Będzie ono u nas jeździło 90 km/h, bo infrastruktura nie jest dostosowana do wyższych prędkości. Trzeba było wyprodukować w polskich zakładach elektrowozy „dziewiątki” – EP09, które rozwijają szybkość do 200 km/h i istniałaby możliwość dostosowania tych wagonów do torów – ocenia senator Stanisław Kogut w wywiadzie dla portalu stefczyk.info.

W ocenie parlamentarzysty, nabycie nowoczesnego pociągu będzie skutkowało zwiększeniem zadłużenia PKP Intercity. Senator zwraca uwagę, że w Czechach i na Słowacji, gdzie jeżdżą takie pociągi, infrastruktura kolejowa jest niemal całkowicie zmodernizowana z funduszy Unii Europejskiej.
Stanisław Kogut podkreśla, że PKP Polskie Linie Kolejowe próbują modernizować infrastrukturę, jednak próby te blokuje obowiązujące prawo.

– Po ogłoszeniu przetargu, na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, można się odwoływać skutecznie dwa lata i żadne przetargi, które zostały rozstrzygnięte nie są uruchomione. Umowy nie są podpisane, gdyż przegrany odwołuje się do Krajowej Izby Odwoławczej i stwarza to ogromną przeszkodę – mówi senator.

Stanisław Kogut jest zdania, że do faktycznej modernizacji konieczne jest przyjęcie specjalnych ustaw, które uwzględniałyby dobro publiczne i interes mieszkańców.

Źródło: Stefczyk

Najnowsze artykuły