Konkurencja na rynku paczkomatów. Orlen Paczka otwiera kolejne punkty

20 kwietnia 2022, 14:00 Alert

Orlen Paczka otwiera kolejne automaty paczkowe. Ma być ich około 2 tys. w całym kraju. To inwestycja z potencjałem dalszego rozwoju w przyszłości, o czym mówi Łukasz Porażyńsk z PKN ORLEN w rozmowie z ISBnews.

PKN Orlen fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki
PKN Orlen fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Grupa PKN Orlen otwiera się na rynek wysyłkowy, tworząc kolejne miejsca dla odbioru paczek. Wybór automatów paczkowych zamiast fizycznej dostawy zamówienia przez kuriera, stał się szczególnie popularny podczas pandemii. Mimo zmierzchu czasów koronawirusa, sieć paczkomatów nadal się powiększa. Orlen zapowiedział, że do końca 2022 roku ma zostać uruchomione około 2 tys. automatów. Aktualnie w Polsce automatów paczkowych Orlen Paczka jest 600.

– Jeszcze w tym roku chcemy osiągnąć ponad 10 tys. punktów nadań i odbioru przesyłek w całej Polsce, na rynku wciąż jest duży potencjał uruchamiania tego typu punktów, na co zwracają nam uwagę sami klienci lub partnerzy, z którymi już współpracujemy – powiedział dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen Łukasz Porażyński. Dodał, że okres wiosenny jest sprzyjający dla dalszych działań i instalowania punktów.

Na ten moment plany dla Orlen Paczka kończą się na 2022 roku. Decyzja co do dalszej rozbudowy tej części infrastruktury ma zostać podjęta po analizie efektów usługi. – Jak do tej pory, jesteśmy bardzo zadowoleni, osiągamy lub przekraczamy zakładane współczynniki. Większość automatów zapełnia się szybciej niż planowaliśmy, a zaledwie kilka jest lokalizacji mniej trafionych, które zapewne będziemy chcieli relokować w bardziej obiecujące miejsca – dodaje Porażyński.

PKN Orlen/ISBnews/Maria Andrzejewska

Daniel Obajtek wszedł do rady nadzorczej Energi