Rząd Korei Południowej wraz z przedstawicielami sektora biznesu w ciągu kolejnych pięciu lat zamierza zainwestować równowartość 2,33 mld dolarów w celu przyspieszenia popularyzacji pojazdów napędzanych wodorem (FCEV).
Środki finansowe zostaną przeznaczone m.in. na budowę fabryk pojazdów wodorowych oraz ogniw paliwowych a także produkcję autobusów zasilanych wodorem. W konsekwencji, do 2022 r. przemysł będzie w stanie dostarczyć 16 000 szt. FCEV oraz zainstalować 310 stacji tankowania wodoru. Korea Południowa dysponuje obecnie 16 punktami tego rodzaju, z czego 9 przeznaczonych jest do badań i testów.
Podczas spotkania w Seulu, koreański Minister Handlu, Przemysłu i Energii, Paik Un-gyu, zapowiedział, że w celu rozwoju rynku pojazdów wodorowych, rząd wprowadzi do końca roku zmiany w odpowiednich przepisach. Dodał jednocześnie, że główną przeszkodę w popularyzacji samochodów na ogniwa paliwowe stanowi brak odpowiednio rozwiniętej infrastruktury tankowania. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele takich podmiotów jak np. Hyundai Motor Group czy SK Gas, spółki gazowej wchodzącej w skład jednego z największych koreańskich czeboli – SK Group.
W ubiegłym tygodniu Hyundai zawarł porozumienie o współpracy z Audi – przedmiotem kooperacji obu firm będzie rozwój pojazdów wodorowych. Koreański koncern wprowadził do sprzedaży samochód zasilany ogniwami paliwowymi (model Tucson/ix35 FCEV) w 2013 r. Jego następcą został SUV Nexo (na zdjęciu) zaprezentowany na tegorocznym Consumer Electronics Show w Las Vegas. Obecnie samochody zasilane wodorem znajdują się również w ofercie Toyoty (Mirai) oraz Hondy (Clarity Fuel Cell).
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych