icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Koreańczycy rozpoczynają na Węgrzech budowę fabryki baterii dla pojazdów elektrycznych

Południowokoreańska firma SK Innovation oficjalnie rozpoczęła na Węgrzech budowę fabryki baterii do pojazdów elektrycznych. Zakład powstanie w mieście Komárom, ok. 110 km na północny zachód od Budapesztu.

W ceremonii rozpoczęcia budowy uczestniczyło ok. 300 oficjeli, w tym węgierski minister spraw zagranicznych i handlu Szijjártó Péter, ambasador Korei Południowej Choi Kyoo-sik, wiceprezes SK Group Chey Jae-won oraz dyrektor generalny SK Innovation Kim Jun. W praktyce, prace budowlane ruszyły już w ubiegłym miesiącu.

Fabryka powstanie na nieruchomości o powierzchni 430 000 m2 i na podstawie kontraktów długoterminowych będzie dostarczać baterie dla europejskich producentów samochodów. SK Innovation do 2022 r. zainwestuje w zakład 840,2 miliardy wonów (ok. 2,7 mld zł). Produkcja i dostawy rozpoczną się na początku 2020 r.

Jak podaje koreańska spółka, wytwarzane w zakładzie baterie trafią do samochodów elektrycznych trzeciej generacji i zapewnią zasięg 500 km na jednym ładowaniu. SK Innovation ogłosiła w 2017 r., że jako pierwsza firma na świecie rozpoczyna masową produkcję akumulatorów NCM (nikiel-kobalt-mangan) w proporcji 8:1:1.

Węgierska fabryka stanie się przyczółkiem spółki do ekspansji w Europie. Docelowe moce produkcyjne zakładu obliczono na 7,5 GWh rocznie. Obecnie SK Innovation wytwarza baterie w fabryce zlokalizowanej w koreańskim mieście Seosan (3,9 GWh rocznie). Spółka jest częścią SK Group – jednego z największych koncernów (czeboli) w Korei Południowej. Oprócz SK Innovation w fabryki baterii na Węgrzech inwestują takie podmioty jak GS Yuasa oraz Samsung SDI.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL

Południowokoreańska firma SK Innovation oficjalnie rozpoczęła na Węgrzech budowę fabryki baterii do pojazdów elektrycznych. Zakład powstanie w mieście Komárom, ok. 110 km na północny zachód od Budapesztu.

W ceremonii rozpoczęcia budowy uczestniczyło ok. 300 oficjeli, w tym węgierski minister spraw zagranicznych i handlu Szijjártó Péter, ambasador Korei Południowej Choi Kyoo-sik, wiceprezes SK Group Chey Jae-won oraz dyrektor generalny SK Innovation Kim Jun. W praktyce, prace budowlane ruszyły już w ubiegłym miesiącu.

Fabryka powstanie na nieruchomości o powierzchni 430 000 m2 i na podstawie kontraktów długoterminowych będzie dostarczać baterie dla europejskich producentów samochodów. SK Innovation do 2022 r. zainwestuje w zakład 840,2 miliardy wonów (ok. 2,7 mld zł). Produkcja i dostawy rozpoczną się na początku 2020 r.

Jak podaje koreańska spółka, wytwarzane w zakładzie baterie trafią do samochodów elektrycznych trzeciej generacji i zapewnią zasięg 500 km na jednym ładowaniu. SK Innovation ogłosiła w 2017 r., że jako pierwsza firma na świecie rozpoczyna masową produkcję akumulatorów NCM (nikiel-kobalt-mangan) w proporcji 8:1:1.

Węgierska fabryka stanie się przyczółkiem spółki do ekspansji w Europie. Docelowe moce produkcyjne zakładu obliczono na 7,5 GWh rocznie. Obecnie SK Innovation wytwarza baterie w fabryce zlokalizowanej w koreańskim mieście Seosan (3,9 GWh rocznie). Spółka jest częścią SK Group – jednego z największych koncernów (czeboli) w Korei Południowej. Oprócz SK Innovation w fabryki baterii na Węgrzech inwestują takie podmioty jak GS Yuasa oraz Samsung SDI.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL

Najnowsze artykuły