icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Korolec: To OZE powinny napędzać elektromobilność

Podczas konferencji MOVE pod patronatem BiznesAlert.pl wystąpił były minister środowiska i prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. Jego zdaniem elektromobilność musi być sprzężona z rozwojem odnawialnych źródeł energii. Radził jak do tego doprowadzić.

– Polacy wydają na napęd 50 miliardów złotych rocznie. Gdyby przerzucić flotę na elektryczną, wydawalibyśmy 16 miliardów. Energia elektryczna w polskich samochodach powinna pochodzić z krajowych źródeł odnawialnych. Internet pokazał, że jesteśmy gotowi na elektromobilność. Przemysł jest popędzany przez regulacje, ale będzie coraz bardziej gotowy – przekonywał panelista w Poznaniu.

– Możemy jednak działać lepiej. Dobrze, że mamy ustawę o elektromobilności, ale z tego faktu niewiele wynika. Należy zmienić przepisy o strefach czystego transportu w miastach, co pokazał przypadek Krakowa. Radziłbym zmienić nazwę funduszu na Fundusz Elektrycznego Transportu. W przepisach można wspomnieć o osobach fizycznych korzystających z funduszu, dzisiaj tego nie ma. Można znieść VAT na samochody elektryczne, by obniżyć ich cenę. Istotną barierą w rozwoju elektromobilności jest struktura opłat za energię elektryczną, chodzi szczególnie o opłaty mocowe – wyliczał.

 

Podczas konferencji MOVE pod patronatem BiznesAlert.pl wystąpił były minister środowiska i prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. Jego zdaniem elektromobilność musi być sprzężona z rozwojem odnawialnych źródeł energii. Radził jak do tego doprowadzić.

– Polacy wydają na napęd 50 miliardów złotych rocznie. Gdyby przerzucić flotę na elektryczną, wydawalibyśmy 16 miliardów. Energia elektryczna w polskich samochodach powinna pochodzić z krajowych źródeł odnawialnych. Internet pokazał, że jesteśmy gotowi na elektromobilność. Przemysł jest popędzany przez regulacje, ale będzie coraz bardziej gotowy – przekonywał panelista w Poznaniu.

– Możemy jednak działać lepiej. Dobrze, że mamy ustawę o elektromobilności, ale z tego faktu niewiele wynika. Należy zmienić przepisy o strefach czystego transportu w miastach, co pokazał przypadek Krakowa. Radziłbym zmienić nazwę funduszu na Fundusz Elektrycznego Transportu. W przepisach można wspomnieć o osobach fizycznych korzystających z funduszu, dzisiaj tego nie ma. Można znieść VAT na samochody elektryczne, by obniżyć ich cenę. Istotną barierą w rozwoju elektromobilności jest struktura opłat za energię elektryczną, chodzi szczególnie o opłaty mocowe – wyliczał.

 

Najnowsze artykuły