Kozłowski: Orlen wesprze start upy aby rozwinąć innowacje na stacjach benzynowych

14 czerwca 2016, 15:00 Energetyka

– Chcemy wykorzystać potencjał polskich firm w naszym kraju. Z naszego doświadczenia wiemy, że Polacy potrafią myśleć i działać innowacyjne. Chcemy to wykorzystać – uważa Andrzej Kozłowski, dyrektor wykonawczy ds. strategii i zarządzania projektami Grupy PKN Orlen, który wziął udział w panelu „Jak odblokować potencjał innowacji?” podczas VI Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.

– PKN Orlen wyraził zainteresowanie, aby pozyskać start upy, które chciałyby z nami współpracować, a nie walczą przeciwko Orlenowi. Zadawaliśmy sobie pytanie gdzie leży problem w realizacji tego celu? Problemem nie jest ,,gorszy kapitał”, którym dysponujemy. Kapitału na rynku jest dużo, więc nie jest to żaden problem w kontekście ofert finansowych dla chcących zaistnieć start upów. Dlatego też chcielibyśmy złożyć ofertę wokół tego co jest unikalne. Coś do czego nie mają dostępu młodzi przedsiębiorcy w Polsce, czyli laboratoria, technologie, instalacje. Mamy sieć dystrybucji paliw, na których możemy testować różnego rodzaju koncepcje. Z taką ofertą chcemy wyjść w kwestii innowacji – powiedział Andrzej Kozłowski.

– Nauką dla nas, jest lekcja z Czech, która miała miejsce na jednej z naszych stacji paliwowych w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Uruchomiliśmy pilotażowy projekt bardzo innowacyjnej technologii umożliwiającej uzyskanie informacji o kliencie, który pojawi się na naszej stacji. Raporty, które otrzymaliśmy były przełomowe jeżeli chodzi o nasz sposób myślenia o prowadzeniu biznesu. Okazało się, że raport przedstawiła polska firma. Porażką jest to, że w Czechach natrafiamy na polską firmę i innowacyjne rozwiązania – przyznał przedstawiciel PKN Orlen. Przedstawił  również przykład innowacji możliwej do wdrożenia na polskich stacjach. – Każdy z nas przyjeżdża na stację z telefonem. W tej chwili bardzo łatwo jest zeskanować i zidentyfikować jak tylko użytkownik zaloguje się do naszej aplikacji. Potem używamy sieci kamer , które w sposób bardzo precyzyjny mierzą różnego rodzaju reakcje, łącznie z emocjonalną. Na przykład na podstawie 15 punktów na twarzy, urządzenie potrafi zbadać jakie są emocje człowieka, czy jest on zadowolony czy nie, a który produkt wywołał u niego pozytywne emocje – powiedział w Sopocie Andrzej Kozłowski.

Więcej: „Innovate or die”. PKN Orlen rozpoczął współpracę z amerykańską Teslą (ROZMOWA)