icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kraków ma więcej elektrycznych autobusów niż Berlin. Chce kupić kolejne

 

Stolica Małopolski bardzo ambitnie podchodzi do planu unowocześnienia taboru miejskich autobusów. W 2021 roku co trzeci autobus Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego ma być napędzany elektrycznym silnikiem – podaje serwis In-Krakow.pl.

Obecnie po krakowskich ulicach jeździ 27 elektrycznych pojazdow komunikacji miejskiej. Za cztery lata ma być ich 200. Jak podaje In-Krakow.pl, używane w mieście solarisy potrzebują ok. czterech godzin, by do pełna naładować akumulatory. Wystarcza to na pokonanie ok. 100 km, choć wszystko zależy od korków, pogody i wielu innych czynników.

Według portalu stolica Małopolski już teraz dysponuje najnowocześniejszym taborem w kraju. Także na tle miast w innych państwach Europy Kraków wypada dobrze. Dla porównania w Berlinie są cztery elektryczne autobusy, a w Paryżu 23.

Kraków zamierza nadal inwestować w elektryczne pojazdy komunikacji miejskiej. W ciągu czterech najbliższych lat chce kupić ponad 150 takich autobusów. Każdy kosztuje ok. 2 mln zł. 60 proc. finansowania ma zapewnić Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

In-Krakow.pl

 

Stolica Małopolski bardzo ambitnie podchodzi do planu unowocześnienia taboru miejskich autobusów. W 2021 roku co trzeci autobus Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego ma być napędzany elektrycznym silnikiem – podaje serwis In-Krakow.pl.

Obecnie po krakowskich ulicach jeździ 27 elektrycznych pojazdow komunikacji miejskiej. Za cztery lata ma być ich 200. Jak podaje In-Krakow.pl, używane w mieście solarisy potrzebują ok. czterech godzin, by do pełna naładować akumulatory. Wystarcza to na pokonanie ok. 100 km, choć wszystko zależy od korków, pogody i wielu innych czynników.

Według portalu stolica Małopolski już teraz dysponuje najnowocześniejszym taborem w kraju. Także na tle miast w innych państwach Europy Kraków wypada dobrze. Dla porównania w Berlinie są cztery elektryczne autobusy, a w Paryżu 23.

Kraków zamierza nadal inwestować w elektryczne pojazdy komunikacji miejskiej. W ciągu czterech najbliższych lat chce kupić ponad 150 takich autobusów. Każdy kosztuje ok. 2 mln zł. 60 proc. finansowania ma zapewnić Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

In-Krakow.pl

Najnowsze artykuły