Media

KRRiT wypłaciła Radiu Katowice część pieniędzy z abonamentu

Logo Polskiego Radia Katowice

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wypłaciła Radiu Katowice część zaległych środków za rok 2024. Mowa o blisko 740 tys. zł. Radio poinformowało, że wciąż nie otrzymało 4 milionów 750 tys. zł pochodzących z zeszłorocznego abonamentu.

Wcześniej, decyzją przewodniczącego KRRiT Macieja Świrskiego, pieniądze trafiły do sądowego depozytu.

Likwidacja

Powodem decyzji był niejasny stan prawny medialnych spółek skarbu państwa, które od ponad roku są w stanie likwidacji. W grudniu 2023 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego otworzyło proces likwidacji Polskiego Radia Katowice.

Pieniądze abonamentowe były wypłacane jedynie części medialnych spółek skarbu państwa.

Bilans

Ostatecznie, we wrześniu 2024 roku, KRRiT ogłosiła, że ze względu na powódź, w celu ochrony odbiorców, którzy mogą być poszkodowani skutkami katastrofy naturalnej, podjęła decyzję o odblokowaniu pieniędzy. „(…) W obliczu klęski powodziowej [KRRiT – red.] podjęła decyzję o przyspieszeniu wypłaty październikowej transzy środków z abonamentu za 2024 r.  władzom mediów publicznych” – napisała KRRiT w uzasadnieniu decyzji.

Według prognoz KRRiT do rozgłośni regionalnych, np. Radia Katowice ma zostać przekazane w sumie około 24,5 proc. sumy środków abonamentowych. Łącznie Radio ma otrzymać około 6 milionów zł pochodzących ze środków abonamentowych.

 

łoz/radio.katowice.pl/MA-BA/KRRiT


Powiązane artykuły

Apple zmienia nazewnictwo systemów operacyjnych. Koniec z numerami wersji

Apple wprowadza jednolity system nazewnictwa swoich systemów operacyjnych. Od września iOS, macOS, iPadOS i inne platformy będą oznaczane rokiem –...

Sztuczna inteligencja w Windowsie. Funkcja „Click to Do” już w Polsce

Microsoft udostępnił użytkownikom systemu Windows 11 w Europie nową funkcję o nazwie Click to Do. Rozwiązanie wprowadza elementy sztucznej inteligencji...

Media pod lupą KRRiT w ostatnim tygodniu kampanii prezydenckiej

Monitoring KRRiT wskazuje na dominujące tematy obecne w mediach podczas kampanii przed II turą wyborów prezydenckich w Polsce. Do najczęściej...

Udostępnij:

Facebook X X X