icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny zostały światowym liderem łańcucha dostaw baterii litowo-jonowych

BloombergNEF podaje, że Chiny dominują w rankingu łańcucha dostaw baterii litowo-jonowych w 2020 roku, wyprzedzając Japonię i Koreę, które były liderami przez większość poprzedniej dekady.

Sukces Chin

Sukces Chin wynika z dużego krajowego zapotrzebowania na akumulatory (72GWh) i kontroli nad 80 procentami rafinacji surowców na świecie, 77 procentami światowej wydajności ogniw i 60 procentami światowej produkcji komponentów. W 2020 roku Japonia i Korea zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Chociaż oba kraje są liderami w produkcji baterii i komponentów, nie mają takiego samego wpływu na rafinację surowców i wydobycie jak Chiny. To, czego im brakuje w kontroli łańcucha dostaw surowców, nadrabiają wyższymi wynikami środowiskowymi i RII (przepisy, innowacje i infrastruktura) w porównaniu z Chinami.

– Należy spodziewać się dominacji Chin w branży, biorąc pod uwagę ogromne inwestycje i politykę, jaką kraj ten wdrożył w ciągu ostatniej dekady. Chińscy producenci, tacy jak CATL, stali się światowym liderem w mniej niż 10 lat. Kolejna dekada będzie szczególnie interesująca, ponieważ Unia Europejska i Stany Zjednoczone próbują stworzyć własnych liderów w dziedzinie baterii, aby rzucić wyzwanie azjatyckim operatorom. Podczas gdy Europa podejmuje inicjatywy mające na celu przejęcie większej części łańcucha wartości surowców, Stany Zjednoczone wolniej na to reagują – powiedział James Frith, szef BloombergNEF ds. magazynowania energii.

BloombergNEF/Michał Perzyński

Rowicki: Baterie litowo-jonowe a Elon Musk

BloombergNEF podaje, że Chiny dominują w rankingu łańcucha dostaw baterii litowo-jonowych w 2020 roku, wyprzedzając Japonię i Koreę, które były liderami przez większość poprzedniej dekady.

Sukces Chin

Sukces Chin wynika z dużego krajowego zapotrzebowania na akumulatory (72GWh) i kontroli nad 80 procentami rafinacji surowców na świecie, 77 procentami światowej wydajności ogniw i 60 procentami światowej produkcji komponentów. W 2020 roku Japonia i Korea zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Chociaż oba kraje są liderami w produkcji baterii i komponentów, nie mają takiego samego wpływu na rafinację surowców i wydobycie jak Chiny. To, czego im brakuje w kontroli łańcucha dostaw surowców, nadrabiają wyższymi wynikami środowiskowymi i RII (przepisy, innowacje i infrastruktura) w porównaniu z Chinami.

– Należy spodziewać się dominacji Chin w branży, biorąc pod uwagę ogromne inwestycje i politykę, jaką kraj ten wdrożył w ciągu ostatniej dekady. Chińscy producenci, tacy jak CATL, stali się światowym liderem w mniej niż 10 lat. Kolejna dekada będzie szczególnie interesująca, ponieważ Unia Europejska i Stany Zjednoczone próbują stworzyć własnych liderów w dziedzinie baterii, aby rzucić wyzwanie azjatyckim operatorom. Podczas gdy Europa podejmuje inicjatywy mające na celu przejęcie większej części łańcucha wartości surowców, Stany Zjednoczone wolniej na to reagują – powiedział James Frith, szef BloombergNEF ds. magazynowania energii.

BloombergNEF/Michał Perzyński

Rowicki: Baterie litowo-jonowe a Elon Musk

Najnowsze artykuły