DrogiInfrastrukturaKolejeWszystko

Lassota: Bez olimpiady nie będzie infrastruktury

Mieszkańcy Krakowa igrzysk nie chcą (69,72%), ale co ważne z punktu widzenia inwestycji infrastrukturalnych, nieco ponad połowa jest za budową metra (55,11 proc.) a zdecydowana większość – za szybkim powstawaniem ścieżek rowerowych (85,18 proc.) i nasileniem monitorowania ulic miasta.

– Jeśli chodzi o igrzyska olimpijskie – żałuję, że taki jest wynik referendum. Niewątpliwie jest w dużym stopniu zawiniony, przez jego organizatorów, przez samego prezydenta Krakowa, który do ostatniej chwili nie był w stanie wypowiedzieć się, czy jest za czy przeciw – uważa w rozmowie z naszym portalem pos. Józef Lassota, członek sejmowych komisji: zdrowia, spraw wewnętrznych oraz infrastruktury (PO), b. prezydent Krakowa.

W jego opinii bowiem sprawa igrzysk wykracza poza powód do czysto sportowych emocji. Dzięki olimpiadzie przecież powstałoby sporo inwestycji infrastrukturalnych.

– Popatrzymy na Euro 2012 – mówi dalej Lassota. – W takie miasta, jak Wrocław, Poznań czy Gdańsk zainwestowano po 9-10 mld zł. Z tego tytułu odniosły one ewidentne korzyści. Niestety w przypadku Krakowa doszło do zaniedbania zanim o wszystkich racjach za i przeciw kandydowaniu tego miasta na gospodarza olimpiady zaczęto przekonywać opinię publiczną wystarczająco klarownie i wcześnie. W późniejszym okresie media zaczęły występować przeciwko temu pomysłowi. Tym bardziej szkoda, że PKOl wyraził opinię, że gdyby Kraków podtrzymał wniosek o organizację olimpiady, byłyby spore szanse na jej zorganizowanie.

19-km odcinek metra ma mieć tylko częściowo przebieg pod ziemią. Większa część ma mieć przebieg na ziemi. Na pewno takie połączenie Nowej Huty z Bronowiczami byłoby według Lassoty bardzo dobre.

– Tym bardziej, że jedna z firm wykonawczych (Alstom) zadeklarowała już, że 50 proc. kosztów tej inwestycji pokryłaby sama – kwotę tę miałaby odebrać po oddaniu metra do użytku – mówi dalej poseł. – Zatem 55 proc. głosujących za metrem stanowi poważny głos, z którym należy się liczyć. Jest o czym rozmawiać i należy kontynuować prace, które doprowadzą do powstania metra.

– Natomiast wysokie poparcie dla ścieżek rowerowych i monitoringu – to rzecz dla mnie oczywista – przekonuje poseł. – Monitoring, co prawda, pozbawia nieco poczucia prywatności osób na ulicach, wzmacnia jednak z drugiej strony poczucie ich bezpieczeństwa – kończy poseł.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X