icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Łazik marsjański na OZE? Anwil wspiera konstrukcję

Włocławska spółka z Grupy Orlen stawia na innowacyjność nie tylko w prowadzonych działaniach biznesowych, ale i w aktywnościach podejmowanych na rzecz edukacji, dlatego za pośrednictwem swojej fundacji korporacyjnej ogłosiła w ubiegłym roku konkurs grantowy pt. Uczę się z ANWIL. W jego ramach została dofinansowana m.in. budowa łazika marsjańskiego przez uczniów Zespołu Szkół Elektrycznych we Włocławku. Pięć miesięcy wytężonej pracy młodych konstruktorów zakończyło się sukcesem, dzięki czemu włocławskie ZSE wykorzysta na lekcjach informatyki, elektroniki i elektrotechniki mobilny robot.

ANWIL angażuje się w popularyzację nauki chemii na wszystkich poziomach kształcenia, dlatego chętnie wspiera przedsięwzięcia, które temu służą zarówno samodzielnie (utworzenie klasy patronackiej spółki w Zespole Szkół Chemicznych we Włocławku, czy też sponsoring konkursu chemicznego, organizowanego dla gimnazjalistów przez włocławskie III Liceum im. Marii Konopnickiej), jak i za pośrednictwem swojej fundacji korporacyjnej, która we wrześniu 2016 r. ogłosiła konkurs grantowy Uczę się z ANWIL. Zadaniem wnioskodawców było zaproponowanie innowacyjnych metod oraz narzędzi edukacji, umożliwiających pokazanie praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu chemii, matematyki, fizyki oraz informatyki i tym samym zainteresowanie uczniów tymi dziedzinami nauki.

Jeden z 12 grantów Fundacji trafił do Zespołu Szkół Elektrycznych we Włocławku. Zwycięski projekt „Energia elektryczna – teraźniejszość i przyszłość praktycznego wykorzystywania w szkole” dotyczył zaprojektowania oraz budowy łazika marsjańskiego przez uczniów z ZSE pod opieką nauczyciela Jarosława Dąbrowskiego, prowadzącego teleinformatyczne zajęcia zawodowe.

Łazik został wyposażony m.in. w alternatywne źródła zasilania w postaci paneli solarnych oraz minielektrowni wiatrowej. Dzięki temu mobilna platforma robotyczna posłuży nie tylko jako pomoc naukowa na lekcjach informatyki czy elektrotechniki, ale również pomoże zrozumieć chemię i fizykę.

Robot, który powstał według autorskiej koncepcji uczniów, poddawany jest właśnie testom technicznym, a młodzi konstruktorzy już myślą o jego rozwoju. W planach jest doposażenie łazika o elementy do transmisji obrazu oraz dźwięku, a także przystosowanie platformy robotycznej do funkcji lądowiska dla quatrocoptera (zdalnie sterowanego latającego pojazdu wyposażonego w cztery wirniki), który powstaje w ramach innego, dofinansowanego przez Fundację ANWIL dla Włocławka projektu.

Anwil

Włocławska spółka z Grupy Orlen stawia na innowacyjność nie tylko w prowadzonych działaniach biznesowych, ale i w aktywnościach podejmowanych na rzecz edukacji, dlatego za pośrednictwem swojej fundacji korporacyjnej ogłosiła w ubiegłym roku konkurs grantowy pt. Uczę się z ANWIL. W jego ramach została dofinansowana m.in. budowa łazika marsjańskiego przez uczniów Zespołu Szkół Elektrycznych we Włocławku. Pięć miesięcy wytężonej pracy młodych konstruktorów zakończyło się sukcesem, dzięki czemu włocławskie ZSE wykorzysta na lekcjach informatyki, elektroniki i elektrotechniki mobilny robot.

ANWIL angażuje się w popularyzację nauki chemii na wszystkich poziomach kształcenia, dlatego chętnie wspiera przedsięwzięcia, które temu służą zarówno samodzielnie (utworzenie klasy patronackiej spółki w Zespole Szkół Chemicznych we Włocławku, czy też sponsoring konkursu chemicznego, organizowanego dla gimnazjalistów przez włocławskie III Liceum im. Marii Konopnickiej), jak i za pośrednictwem swojej fundacji korporacyjnej, która we wrześniu 2016 r. ogłosiła konkurs grantowy Uczę się z ANWIL. Zadaniem wnioskodawców było zaproponowanie innowacyjnych metod oraz narzędzi edukacji, umożliwiających pokazanie praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu chemii, matematyki, fizyki oraz informatyki i tym samym zainteresowanie uczniów tymi dziedzinami nauki.

Jeden z 12 grantów Fundacji trafił do Zespołu Szkół Elektrycznych we Włocławku. Zwycięski projekt „Energia elektryczna – teraźniejszość i przyszłość praktycznego wykorzystywania w szkole” dotyczył zaprojektowania oraz budowy łazika marsjańskiego przez uczniów z ZSE pod opieką nauczyciela Jarosława Dąbrowskiego, prowadzącego teleinformatyczne zajęcia zawodowe.

Łazik został wyposażony m.in. w alternatywne źródła zasilania w postaci paneli solarnych oraz minielektrowni wiatrowej. Dzięki temu mobilna platforma robotyczna posłuży nie tylko jako pomoc naukowa na lekcjach informatyki czy elektrotechniki, ale również pomoże zrozumieć chemię i fizykę.

Robot, który powstał według autorskiej koncepcji uczniów, poddawany jest właśnie testom technicznym, a młodzi konstruktorzy już myślą o jego rozwoju. W planach jest doposażenie łazika o elementy do transmisji obrazu oraz dźwięku, a także przystosowanie platformy robotycznej do funkcji lądowiska dla quatrocoptera (zdalnie sterowanego latającego pojazdu wyposażonego w cztery wirniki), który powstaje w ramach innego, dofinansowanego przez Fundację ANWIL dla Włocławka projektu.

Anwil

Najnowsze artykuły