icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Nowa linia kolejowa ma poprawić rentowność dostaw węgla do Elektrowni Jaworzno

Tauron uruchomił nowe połączenie kolejowe dostaw węgla dla nowego bloku energetycznego w Jaworznie. Niespełna czterokilometrowy odcinek toru połączył Zakład Górniczy Sobieski z terenem nowego bloku 910 megawatów. To najkrótsze tego rodzaju połączenie w kraju – informuje spółka.

Kolej i węgiel

Tauron podaje, że uruchomienie nowej trasy przewozu przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów transportu surowca i będzie to równocześnie najkrótsza linia kolejowa w Polsce, umożliwiająca dostawy węgla kamiennego bezpośrednio z kopalni.

– Blok 910 MW będzie zużywał rocznie ponad dwa miliony ton węgla. Zabezpieczenie takiego wolumenu paliwa wymaga nie tylko zapewnienia linii dostaw, ale także sprawnie działającego systemu rozładunku – informuje Adam Kampa, prezes zarządu Nowe Jaworzno Grupa Tauron.

Spółka zaznacza, że dostawy minimum ośmiu składów każdego dnia rozładowywane są przy użyciu wywrotnic wagonowych, których wydajność wynosi 900 ton na godzinę. W ciągu godziny wywrotnica rozładuje do 15 wagonów, a w ciągu roku przez wywrotnicę przechodzić będzie do. 40 tys. węglarek.

Jest moc

Według informacji przekazanych na początku września przez Tauron, nowy blok energetyczny jest już synchronizowany z krajową siecią elektroenergetyczną i osiągnął moc znamionową. To oznacza, że blok pracuje z optymalną mocą, na jaką został zaprojektowany. W przypadku jaworznickiej jednostki jest to 910 MW.

Tauron, podkreśla, że praca z obciążeniem na poziomie 910 MW oznacza, iż w danym momencie nawet pięć procent energii elektrycznej w krajowym systemie elektroenergetycznym może pochodzić z bloku 910 MW. Nowy blok 910 MW, zgodnie z deklaracją wykonawcy, zostanie przekazany do eksploatacji w połowie listopada.

Tauron/Jędrzej Stachura

Związkowcy Taurona nie chcą płacić za ratowanie Polskiej Grupy Górniczej

Tauron uruchomił nowe połączenie kolejowe dostaw węgla dla nowego bloku energetycznego w Jaworznie. Niespełna czterokilometrowy odcinek toru połączył Zakład Górniczy Sobieski z terenem nowego bloku 910 megawatów. To najkrótsze tego rodzaju połączenie w kraju – informuje spółka.

Kolej i węgiel

Tauron podaje, że uruchomienie nowej trasy przewozu przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów transportu surowca i będzie to równocześnie najkrótsza linia kolejowa w Polsce, umożliwiająca dostawy węgla kamiennego bezpośrednio z kopalni.

– Blok 910 MW będzie zużywał rocznie ponad dwa miliony ton węgla. Zabezpieczenie takiego wolumenu paliwa wymaga nie tylko zapewnienia linii dostaw, ale także sprawnie działającego systemu rozładunku – informuje Adam Kampa, prezes zarządu Nowe Jaworzno Grupa Tauron.

Spółka zaznacza, że dostawy minimum ośmiu składów każdego dnia rozładowywane są przy użyciu wywrotnic wagonowych, których wydajność wynosi 900 ton na godzinę. W ciągu godziny wywrotnica rozładuje do 15 wagonów, a w ciągu roku przez wywrotnicę przechodzić będzie do. 40 tys. węglarek.

Jest moc

Według informacji przekazanych na początku września przez Tauron, nowy blok energetyczny jest już synchronizowany z krajową siecią elektroenergetyczną i osiągnął moc znamionową. To oznacza, że blok pracuje z optymalną mocą, na jaką został zaprojektowany. W przypadku jaworznickiej jednostki jest to 910 MW.

Tauron, podkreśla, że praca z obciążeniem na poziomie 910 MW oznacza, iż w danym momencie nawet pięć procent energii elektrycznej w krajowym systemie elektroenergetycznym może pochodzić z bloku 910 MW. Nowy blok 910 MW, zgodnie z deklaracją wykonawcy, zostanie przekazany do eksploatacji w połowie listopada.

Tauron/Jędrzej Stachura

Związkowcy Taurona nie chcą płacić za ratowanie Polskiej Grupy Górniczej

Najnowsze artykuły