Pierwsze z zaproszeń dotyczy ofert na dostawę FSRU (Floating Storage&Regasification Unit – pływający terminal regazyfikacyjny) oraz dodatkowych usług operowania jednostką i jej serwisowania. W drugim zaproszeniu LNG Hrvatska oczekuje ofert na zaprojektowanie i budowę odpowiedniego nabrzeża, gazociągu łączącego terminal z lądem, oraz niezbędnych instalacji na samym lądzie. W obydwu przypadkach termin składania ofert upływa 29 września.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem terminal powinien ruszyć na początku 2020 r. Ma mieć zdolność regazyfikacji na poziomie 2,6 mld m sześc. gazu rocznie. Koszt budowy całego projektu LNG na wyspie Krk szacuje się na 363 mln euro. Na początku tego roku Chorwatom przyznano 102 mln euro dofinansowania z UE w ramach CEF (Connecting Europe Facility).
Terminal na Krk ma być południowym zakończeniem gazowego korytarza Północ-Południe, rozpoczynającego się w gazoporcie w Świnoujściu. W założeniu korytarz ma pozwolić przesyłać gaz między rynkami Europy Środkowo-Wschodniej prostopadle do tradycyjnego kierunku dostaw – ze wschodu na zachód. Ma to pozwolić na rozwój i integrację regionalnych rynków gazu oraz umożliwić szeregowi państw regionu większe uniezależnienie się od dostaw gazu rosyjskiego.
Również w lipcu polski operator systemu przesyłowego gazu Gaz-System zawarł ze swoim chorwackim odpowiednikiem Plinacro umowę, na mocy której ma wspierać Chorwatów w rozwoju rynku LNG i technologii skroplonego gazu.