EnergetykaGaz.

Jakubowski: 2018 rok będzie kluczowy dla terminalu LNG w Świnoujściu

Prezes Zarządu Polskie LNG Paweł Jakubowski . Fot. Gaz-System

Prezes Zarządu Polskie LNG Paweł Jakubowski . Fot. Gaz-System

W 2018 r. planujemy przeprowadzić najważniejsze postępowania przetargowe obejmujące wszystkie elementy Programu Rozbudowy Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu – powiedział podczas organizowanego przez Gaz-System Dnia Dostawcy Paweł Jakubowski, Prezes spółki Polskie LNG. Spotkanie odbyło się 20 marca 2018 r. w Warszawie.

Prezes Jakubowski zwrócił uwagę , iż Program Rozbudowy Terminalu LNG jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. – Program składa się z 4 projektów: zwiększenia zdolności regazyfikacyjnej terminalu poprzez budowę nowych regazyfikatorów SCV, budowy drugiego nabrzeża, budowy trzeciego zbiornika LNG, a także budowy instalacji przeładunkowej LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO – poinformował Jakubowski.

Powstanie drugiego nabrzeża pozwoli wdrożyć usługę przeładunku LNG na mniejsze jednostki oraz bunkrowania LNG. Skroplony gaz ziemny pełni rolę niskoemisyjnego paliwa alternatywnego, pozwalającego na spełnienie restrykcyjnych wymogów obszarów ścisłej kontroli emisji siarki (ang. Sulphur Oxide Emission Control Area – SECA). Widzimy duży potencjał w zakresie rozwoju tzw. transportu morskiego LNG małej i średniej skali, w szczególności na obszarze Morza Bałtyckiego – powiedział Prezes Polskiego LNG.

Jednym z kluczowych celów spółki Polskie LNG jest rozwój usług związanych z transportem skroplonego gazu ziemnego w szczególności na obszary pozbawione dostępu do sieci przesyłowej i dystrybucyjnej. – W likwidacji tych „wąskich gardeł” może pomóc rozbudowa terminalu LNG o infrastrukturę do przeładunku LNG na środki transportu kolejowego, umożliwiając transport skroplonego gazu ziemnego w modelu intermodalnym i docelowo zaopatrywanie „wyspowych” instalacji regazyfikacyjnych – podkreślił Jakubowski.

Prezes spółki odpowiedzialnej za eksploatację i rozbudowę terminalu LNG w Świnoujściu zwrócił także uwagę na znaczenie przeładunku LNG na autocysterny. – Od połowy 2016 r., czyli od momentu kiedy terminal został oddany do użytku, załadowaliśmy około 2,5 tys. autocystern, co oznacza, że terminal w Świnoujściu przeładowuje więcej niż terminale w Zeebrugge czy Gate terminal w Rotterdamie – zauważył Prezes Jakubowski.

CIRE.PL


Powiązane artykuły

Dymisja dwóch ukraińskich ministrów w związku z korupcją w energetyce

Rada Najwyższa (parlament) Ukrainy przyjęła w środę dymisję ministrów sprawiedliwości i energetyki, związanych z aferą korupcyjną w państwowym operatorze elektrowni...

Polskie myśliwce w górze po kolejnym ataku Rosji na energetykę Ukrainy

Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych poinformowało, że polskie i sojusznicze myśliwce zostały poderwane, po raz kolejny w tym roku. To...
Robert Gajda, zastępca prezesa zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Fot. NFOŚIGW

Poszkodowany przez program Czyste Powietrze? Będzie specustawa

– Trwają prace nad projektem specjalnej ustawy, która ma pomóc właścicielom domów poszkodowanym w programie Czyste Powietrze. Bez niej musieliby...

Udostępnij:

Facebook X X X