Rośnie ranga połączenia kolejowego Polska – Chiny. Operator logistyczny ekspresu kontenerowego Łódź Olechów – Chengdu chce, by w Łodzi powstał terminal przeładunkowy, który obsługiwałby eksport towarów z Europy do Azji i import z Chin. Starania firmy wspiera województwo łódzkie – czytamy na portalu rynek-kolejowy.pl.
Hatrans uruchamia regularne pociągi do Chin od 2013 roku. Skład czterdziestu jeden wagonów z czterdziestoma kontenerami formowany jest raz w tygodniu. Transport towarów z Chengdu w prowincji Syczuan do Łodzi lub na odwrót trwa 14 dni. Trasa pociągu wiedzie przez Kazachstan, Federację Rosyjską i Białoruś. Po dotarciu do Polski ładunki rozwożone są po Europie, także komunikacją samochodową, stąd potrzeba utworzenia terminala o charakterze multimodalnym – podaje portal.
Zarówno strona chińska, jak i polska chcą, by towarowy ekspres kursował znacznie częściej niż dotychczas. Chińczycy rozważają też utworzenie w Łodzi swojego centrum handlu międzynarodowego. Miałoby ono być obsługiwane codziennym połączeniem kolejowym z Syczuanem.
Szanse na budowę terminala są bardzo duże, bo, jak zapewnia łódzki urząd marszałkowski, środki wspomagające taką inwestycję znajdą się w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Łódzkiego w ramach obecnej perspektywy budżetowej do roku 2020. Władze regionu cały czas silnie wspierają plany rozszerzania roli Łodzi w logistyce transportu z Polski do Chin. – Projekt budowy terminala znalazł się także w kontrakcie terytorialnym województwa łódzkiego z rządem – przypomniał w rozmowie z portalem Arnold Lorenc z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Źródło: rynek-kolejowy.pl