icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos: Marża rafineryjna w październiku wyniosła 7,42 dolara

7,42 dolara na baryłce wyniosła w październiku br. modelowa marża rafineryjna LOTOSU.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

• 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
• 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
• 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)
• 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
• 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
• 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA)
• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszono o szacowany modelowy koszt zużycia gazu ziemnego na przerobioną modelową baryłkę ropy naftowej – obliczany jako iloczyn współczynnika 0,075 oraz notowań indeksu gazu ziemnego z rynku dnia następnego (RDNg) na Towarowej Giełdzie Energii (indeks TGEgasDA) przeliczonego na koszt w USD za MWh (dla danych od początku 2016 roku).

Ponieważ prezentowany model nie uwzględnia różnic w cenach osiąganych poprzez sprzedaż produktów na różnych geograficznych rynkach zbytu, wielkość prezentowanej marży modelowej jest przybliżona, nie zaś tożsama z rzeczywistą wielkością marży rafineryjnej uzyskiwanej w rafinerii Grupy LOTOS S.A.

Grupa LOTOS

7,42 dolara na baryłce wyniosła w październiku br. modelowa marża rafineryjna LOTOSU.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

• 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
• 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
• 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)
• 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
• 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
• 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA)
• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszono o szacowany modelowy koszt zużycia gazu ziemnego na przerobioną modelową baryłkę ropy naftowej – obliczany jako iloczyn współczynnika 0,075 oraz notowań indeksu gazu ziemnego z rynku dnia następnego (RDNg) na Towarowej Giełdzie Energii (indeks TGEgasDA) przeliczonego na koszt w USD za MWh (dla danych od początku 2016 roku).

Ponieważ prezentowany model nie uwzględnia różnic w cenach osiąganych poprzez sprzedaż produktów na różnych geograficznych rynkach zbytu, wielkość prezentowanej marży modelowej jest przybliżona, nie zaś tożsama z rzeczywistą wielkością marży rafineryjnej uzyskiwanej w rafinerii Grupy LOTOS S.A.

Grupa LOTOS

Najnowsze artykuły