icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos pomoże analitykom badać trendy na rynkach ropy i gazu

Grupą Lotos zapowiedziała, że jako pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie publikowała dzienną modelowej marży rafineryjnej (MMR), które wartość odzwierciedla średnią kroczącą z ostatnich pięciu dni. Do tej pory MMR była publikowana tylko raz na miesiąc.

Lotos zapowiedział publikowanie, od poniedziałku do piątku o 8 rano dziennej modelowej marży rafineryjnej (MMR). – Grupa działa w zmiennym środowisku makroekonomicznym, dlatego przygotowaliśmy narzędzie, które pozwoli analitykom, inwestorom, klientom i innym interesariuszom na bieżące monitorowanie trendów, wpływających na rentowność naszego przedsiębiorstwa i całej branży oil&gas. – mówi Robert Sobków, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.

Jak wyjaśnia spółka, modelowa marża rafineryjna przedstawia zyskowność rafinerii opartą na notowaniach rynku Północno-Zachodniej Europy publikowanych przez Thomson Reuters, przy uwzględnieniu agregacji grup produktowych do ogólnie dostępnych indeksów cenowych, na których bazuje większość sprzedaży spółki. Jednocześnie Grupa zastrzega, że ze względu na to, iż prezentowany model nie uwzględnia różnic w cenach osiąganych poprzez sprzedaż produktów na różnych geograficznych rynkach zbytu, wielkość prezentowanej marży modelowej jest przybliżona, nie zaś tożsama z rzeczywistą wielkością marży rafineryjnej uzyskiwanej w rafinerii Grupy Lotos.

CIRE.pl

Grupą Lotos zapowiedziała, że jako pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie publikowała dzienną modelowej marży rafineryjnej (MMR), które wartość odzwierciedla średnią kroczącą z ostatnich pięciu dni. Do tej pory MMR była publikowana tylko raz na miesiąc.

Lotos zapowiedział publikowanie, od poniedziałku do piątku o 8 rano dziennej modelowej marży rafineryjnej (MMR). – Grupa działa w zmiennym środowisku makroekonomicznym, dlatego przygotowaliśmy narzędzie, które pozwoli analitykom, inwestorom, klientom i innym interesariuszom na bieżące monitorowanie trendów, wpływających na rentowność naszego przedsiębiorstwa i całej branży oil&gas. – mówi Robert Sobków, wiceprezes zarządu Grupy Lotos.

Jak wyjaśnia spółka, modelowa marża rafineryjna przedstawia zyskowność rafinerii opartą na notowaniach rynku Północno-Zachodniej Europy publikowanych przez Thomson Reuters, przy uwzględnieniu agregacji grup produktowych do ogólnie dostępnych indeksów cenowych, na których bazuje większość sprzedaży spółki. Jednocześnie Grupa zastrzega, że ze względu na to, iż prezentowany model nie uwzględnia różnic w cenach osiąganych poprzez sprzedaż produktów na różnych geograficznych rynkach zbytu, wielkość prezentowanej marży modelowej jest przybliżona, nie zaś tożsama z rzeczywistą wielkością marży rafineryjnej uzyskiwanej w rafinerii Grupy Lotos.

CIRE.pl

Najnowsze artykuły