icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos nadal z wysoką marżą

(Lotos)

7,49 dolarów na baryłce wyniosła modelowa marża rafineryjna LOTOSU w maju 2015. To ponad 80-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Po dwóch miesiącach drugiego kwartału 2015 średnia marża rafineryjna spółki uplasowała się na poziomie 7,68 USD/bbl. Dla porównania w I kw. 2015 było to 9,38 USD/bbl, a w IV kw. 2014 7,32 USD/bbl.

Od początku tego roku LOTOS odnotowuje wysokie wielkości modelowej marży rafineryjnej. Rekordowy poziom marża osiągnęła w marcu (10,32 USD/bbl). Był to najwyższy wynik od początku 2013 r.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

• 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
• 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
• 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)
• 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
• 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
• 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA )
• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszono o szacowany koszt zużycia gazu ziemnego (łącznie z kosztami przesyłu) w wysokości około 3 USD na jedną przerobioną baryłkę ropy.

(Lotos)

7,49 dolarów na baryłce wyniosła modelowa marża rafineryjna LOTOSU w maju 2015. To ponad 80-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Po dwóch miesiącach drugiego kwartału 2015 średnia marża rafineryjna spółki uplasowała się na poziomie 7,68 USD/bbl. Dla porównania w I kw. 2015 było to 9,38 USD/bbl, a w IV kw. 2014 7,32 USD/bbl.

Od początku tego roku LOTOS odnotowuje wysokie wielkości modelowej marży rafineryjnej. Rekordowy poziom marża osiągnęła w marcu (10,32 USD/bbl). Był to najwyższy wynik od początku 2013 r.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

• 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
• 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
• 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE)
• 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
• 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
• 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA )
• 4,07 % stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszono o szacowany koszt zużycia gazu ziemnego (łącznie z kosztami przesyłu) w wysokości około 3 USD na jedną przerobioną baryłkę ropy.

Najnowsze artykuły