icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Machajewski: Pakiet paliwowy poprawił wyniki Lotosu

7 marca w Warszawie Grupa Lotos podsumowała skonsolidowane wyniki finansowe za czwarty kwartał 2016 roku i cały 2016 rok. W konferencji wzięli udział przedstawiciele zarządu na czele z prezesem Marcinem Jastrzębskim. Lotos podał w informacji prasowej, że osiągnął w zeszłym roku najlepsze wyniki w historii. Wzrost EBITDA w porównaniu lat 2015 i 2016 wyniósł 20 procent z 2,156 do 2,589 mld zł.

– Mamy wzrost sprzedaży paliw we wszystkich segmentach. Osiągnęliśmy 6,1 mln ton w porównaniu do 5,3 mln w roku poprzednim. Oczywiście olej napędowy miał największy udział w sprzedaży, bo przecież mamy rafinerię – powiedział prezes Jastrzębski. – Lotos odczuł pozytywnie wprowadzenie pakietu paliwowego, który pomaga walczyć z szarą strefą – dodał.

Mariusz Machajewski, wiceprezes Grupy Orlen ds. ekonomiczno-finansowych powiedział o trendach, które pozwoliły poprawić wyniki firmy. Pierwszy to wzmocnienie dolara w stosunku do złotówki. – Najważniejszym czynnikiem jest wprowadzenie pakietu paliwowego. To zmieniło wyraźnie sytuację na polskim rynku paliw – powiedział menadżer.

 

7 marca w Warszawie Grupa Lotos podsumowała skonsolidowane wyniki finansowe za czwarty kwartał 2016 roku i cały 2016 rok. W konferencji wzięli udział przedstawiciele zarządu na czele z prezesem Marcinem Jastrzębskim. Lotos podał w informacji prasowej, że osiągnął w zeszłym roku najlepsze wyniki w historii. Wzrost EBITDA w porównaniu lat 2015 i 2016 wyniósł 20 procent z 2,156 do 2,589 mld zł.

– Mamy wzrost sprzedaży paliw we wszystkich segmentach. Osiągnęliśmy 6,1 mln ton w porównaniu do 5,3 mln w roku poprzednim. Oczywiście olej napędowy miał największy udział w sprzedaży, bo przecież mamy rafinerię – powiedział prezes Jastrzębski. – Lotos odczuł pozytywnie wprowadzenie pakietu paliwowego, który pomaga walczyć z szarą strefą – dodał.

Mariusz Machajewski, wiceprezes Grupy Orlen ds. ekonomiczno-finansowych powiedział o trendach, które pozwoliły poprawić wyniki firmy. Pierwszy to wzmocnienie dolara w stosunku do złotówki. – Najważniejszym czynnikiem jest wprowadzenie pakietu paliwowego. To zmieniło wyraźnie sytuację na polskim rynku paliw – powiedział menadżer.

 

Najnowsze artykuły