icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szczudło: Trendy sprzyjają ekspansji PGNiG na rynku CNG i LNG (WIDEO)

W rozmowie z redaktorem naczelnym BiznesAlert.pl wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny Marcin Szczudło opowiada o rynku CNG i LNG w Polsce.

Na rynkach popyt na CNG i LNG jest coraz większy – paliwo to jest mniej emisyjne i czystsze, dzięki czemu wpisuje się w politykę ekologiczną miast mającą na celu walkę z zanieczyszczeniami powietrza, oraz politykę klimatyczną całych krajów, mającą na celu ograniczanie emisji gazów cieplarnianych. Jest to duża okazja biznesowa dla takich firm jak PGNiG Obrót Detaliczny. – Polityka unijna uznaje gaz za paliwo przejściowe w transporcie i daje większy parytet dla gazu względem pojazdów o napędzie elektrycznym. Od 2021 roku wszystkie samorządy, które dostawać będą dofinansowanie ze środków unijnych, będą musiały kupować jedną trzecią swojej floty o napędach nisko- i zeroemisyjnych, z czego połowa może być gazowych. Jeżeli chodzi o transport ciężki, LNG jest w chwili obecnej jedynym dojrzałym rozwiązaniem technologicznym i opłacalnym ze strony przewoźników – mówił Marcin Szczudło w rozmowie z Wojciechem Jakóbikiem.

Całą rozmowę można obejrzeć na YouTube.

W rozmowie z redaktorem naczelnym BiznesAlert.pl wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny Marcin Szczudło opowiada o rynku CNG i LNG w Polsce.

Na rynkach popyt na CNG i LNG jest coraz większy – paliwo to jest mniej emisyjne i czystsze, dzięki czemu wpisuje się w politykę ekologiczną miast mającą na celu walkę z zanieczyszczeniami powietrza, oraz politykę klimatyczną całych krajów, mającą na celu ograniczanie emisji gazów cieplarnianych. Jest to duża okazja biznesowa dla takich firm jak PGNiG Obrót Detaliczny. – Polityka unijna uznaje gaz za paliwo przejściowe w transporcie i daje większy parytet dla gazu względem pojazdów o napędzie elektrycznym. Od 2021 roku wszystkie samorządy, które dostawać będą dofinansowanie ze środków unijnych, będą musiały kupować jedną trzecią swojej floty o napędach nisko- i zeroemisyjnych, z czego połowa może być gazowych. Jeżeli chodzi o transport ciężki, LNG jest w chwili obecnej jedynym dojrzałym rozwiązaniem technologicznym i opłacalnym ze strony przewoźników – mówił Marcin Szczudło w rozmowie z Wojciechem Jakóbikiem.

Całą rozmowę można obejrzeć na YouTube.

Najnowsze artykuły