Ministerstwo energii przedstawiło projekt rozporządzenia zawierającego preferencyjne taryfy dla autobusów elektrycznych – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
„W § 6 ust. 11 rozporządzenia (…) wprowadzona została możliwość utworzenia odrębnej grupy taryfowej dla odbiorców zużywających energię elektryczną na potrzeby drogowego elektrycznego transportu publicznego w celu rozwoju tego transportu przez przedsiębiorstwa energetyczne” – napisano w cytowanym przez „Puls Biznesu” w uzasadnieniu projektu rozporządzenia ME.
O podobne preferencje upominają się jednak kolej. – Będziemy jeszcze analizować projekt rozporządzenia. Już jednak mogę powiedzieć, że nie widzimy powodu różnicowania podejścia wobec poszczególnych form transportu. Pojazdy kolejowe także są zasilane energią elektryczną, ich operatorzy powinni mieć więc takie same warunki jej zakupu jak przewoźnicy obsługujący elektryczne autobusy – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” Bartłomiej Buczek, członek zarządu, dyrektor ds. przewozów w PKP SKM Trójmiasto. Zwraca on uwagę, że w autobusie elektrycznym mieści się około 100 pasażerów, a w pociągu 700-800, w wyniku czego efektywność energetyczna pojazdów kolejowych jest o wiele wyższa o autobusów elektrycznych.
Puls Biznesu/CIRE.PL