AlertEnergetykaMotoryzacja

Mercedes-Benz zaprezentował ciężarówki elektryczne i wodorowe

Fot. Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zaprezentował modele samochodów ciężarowych o napędzie elektrycznym lub wodorowym. Mają one wejść do seryjnej produkcji za kilka lat.

Mercedes-Benz pracuje nad ciężarówką GenH2 Truck na ogniwa paliwowe o zasięgu do 1000 kilometrów. Ma ona wejść do seryjnej produkcji w drugiej połowie dekady. eActros LongHaul, elektryczny samochód ciężarowy o zasięgu około 500 kilometrów, przeznaczony do energooszczędnego transportu na planowanych trasach długodystansowych – ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku. eActros, elektryczny samochód ciężarowy o zasięgu ponad 200 kilometrów przeznaczony do ciężkiej dystrybucji miejskiej, który w 2021 roku wejdzie do produkcji seryjnej.

– Nasi klienci podejmują racjonalne decyzje zakupowe i nie chcą iść na kompromis w kwestii przydatności swoich samochodów ciężarowych do codziennego użytku, tonażu i zasięgu. Dzięki naszym alternatywnym koncepcjom napędu Mercedes-Benz – GenH2 Truck, eActros LongHaul i eActros – oraz naszym elektrycznym ciężarówkom marek Freightliner i FUSO, skupiamy się wyraźnie na wymaganiach klientów i tworzymy autentyczne, lokalnie neutralne pod względem emisji CO2 alternatywy – powiedział Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.

– Na naszych drogach potrzebujemy bezemisyjnych pojazdów towarowych. Należą do nich ciężarówki z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wodór ma ogromny potencjał w zakresie ochrony naszego środowiska i silnej gospodarki. Dlatego od ponad dziesięciu lat finansujemy wodór jako paliwo transportowe. Będziemy nadal wspierać rozwój przyjaznych dla klimatu układów napędowych i innowacji w Niemczech i dla nich. Obejmuje to między innymi znaczne zwiększenie finansowania pojazdów – Andreas Scheuer, niemiecki federalny minister transportu i infrastruktury cyfrowej.

Mercedes-Benz/Michał Perzyński


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X