Meta z przychodami prawie 40 mld dolarów w drugim kwartale. Gigant przewyższył oczekiwania Wall Street

2 sierpnia 2024, 12:38 Alert

Jak podaje The Hollywood Reporter, technologiczny gigant Meta, w drugim kwartale roku uzyskał przychód w wysokości 39,1 mld dolarów, a dochód wyniósł 13,5 mld dolarów. Wyniki przewyższyły oczekiwania Wall Street, które szacowały przychód ok. 38,3 mld dolarów. Spółka macierzysta Facebooka i Instagrama ostrzega jednak inwestorów przed planowanymi wydatkami miliardów dolarów w przyszłym roku.

Meta z przychodami prawie 40 mld dolarów w drugim kwartale. Gigant przewyższył oczekiwania Wall Street. Fot. Askar/stock.adobe.com

Akcje Meta w środę odnotowały wzrost o 8 proc., a przychody firmy wzrosły o 22  proc. w drugim kwartale. Co więcej, w trzecim kwartale 2024 roku firma przewiduje przychód do 41 mld dolarów.

Według informacji portalu The Hollywood Reporter, mimo wyników wyższych od szacowanych, Meta ostrzega przed stratą nawet 40 mld dolarów na rozwój swoich oddziałów. Spółka „Reality Labs” zajmująca się tworzeniem gogli wirtualnej rzeczywistości nadal przynosi firmie straty, a rozbudowa działu AI w przyszłym roku będzie kosztować giganta jeszcze więcej.

Jak informuje firma w swoim oficjalnym raporcie zysków, w 2025 roku planowany jest wzrost wydatków inwestycyjnych, które pozwolą na rozwój badań nad sztuczną inteligencją i ulepszanie produktów. Meta ostrzega także przed stałymi zmianami regulacji i prawa w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych, które mogą zdecydowanie wpłynąć na działalność firmy i wydatki, a w rezultacie na wyniki finansowe.

Meta bardzo poważnie podchodzi do inwestycji, jaką jest sztuczna inteligencja i podejmuje wszelkie korki w celu jej rozwoju. „Mieliśmy dobry kwartał, a Meta AI jest na dobrej drodze do tego, aby do końca roku zostać najczęściej wybieranym i używanym asystentem AI na świecie” skomentował założyciel i dyrektor generalny Meta, Mark Zuckerberg.

Spółka nie tylko przewyższyła oczekiwania ekspertów, ale także swoje własne, które wynosiły 39 miliardów dolarów. Według analityków, imponujący wynik jest spowodowany wzrostem zarówno wyświetleń reklam, jak i średniej ceny za jedną reklamę.