Mirgos: Najbliższe dwa-trzy lata będą dla branży wzrostowe

5 marca 2015, 14:00 Drogi

Grupa Mirbud zanotowała w 2014 r. podobne wyniki do tych wypracowanych w roku 2013. Sprzedaż na poziomie skonsolidowanym wyniosła 932,3 mln zł (937,3 mln w roku 2013), zysk netto 17 mln (16,6 mln w 2013 r.).

– Zanotowaliśmy jako grupa kapitałowa podobne wyniki do tych wypracowanych w roku 2013. Trudno nam było wygenerować jakiś znaczący wzrost na rynku, na którym inwestorzy opóźniali niektóre swoje inwestycje oczekując na napływ środków finansowych z Unii Europejskiej w ramach nowej perspektywy – ocenia Jerzy Mirgos, główny akcjonariusz i prezes zarządu Mirbud SA.

Liczy on jednak na to, że najbliższe dwa-trzy lata, będą dla branży wzrostowe. Na pewno przyczyni się do tego realizacja licznych projektów drogowych prowadzonych przez polski rząd.

– Ale także napływ środków z Brukseli, które trafią do samorządów i prywatnych inwestorów – dodaje prezes Mirbud SA. – My jako grupa kapitałowa weszliśmy w ten rok z rekordowym portfelem zamówień o wartości blisko 1,4 mld zł, w tym blisko 800 mln zł na 2015 r. Jestem przekonany, że pozwoli nam to nie tylko zanotować wzrost sprzedaży, ale także poprawić rentowność.

Grupa Kapitałowa MIRBUD prowadzi obecnie blisko 50 różnych inwestycji budowlanych, z czego połowa to projekty drogowe. Do największych realizowanych projektów należy zaliczyć m.in. budowę obwodnicy Inowrocławia o długości blisko 19 km, odcinka trasy S3 o długości blisko 17 km.

– Wzmocniliśmy swoją pozycję na rynku w zakresie budowy budynków kubaturowych, realizujemy też coraz większe projekty drogowe – informuje Jerzy Mirgos. – Myślę więc, że będzie to dla całej grupy kapitałowej ważny rok, który pozwoli nam rozwinąć działalność operacyjną, co przyniesie wymierne korzyści dla wszystkich spółek w przyszłości.

W samym czwartym kwartale 2014r. Grupa MIRBUD wygenerowała sprzedaż na poziomie 231,7 mln zł (390,3 mln w 2013r). Spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego to głównie efekt zakończenia budowy trzech odcinków autostrady A1, projektu intensywnie prowadzonego w latach 2013 i 2014.

Źródło: Mirbud SA